Co je potřeba

vajíčka cibulové slupky (2 pytlíky) špetku soli silonové punčochy nit dekorativní lístky hrnec

1

Příprava Nejdříve omyjeme vajíčka, která chceme dekorovat, v jarové vodě. Obvykle se používají syrová. Slupku od cibule nasypeme do hrnce a zalijeme vodou. Použijeme jí tolik, aby byla vajíčka beze zbytku potopená, ale ne více. Odvar bychom si příliš naředili a špatně by barvil. Vodu trochu osolíme – zabráníme tak praskání vajec a zapneme vařič na střední plamen. Vodu necháme vařit asi deset minut – barvivo se krásně uvolní. Tip: Slupek je potřeba opravdu hodně. Klidně si je můžeme sušit už měsíc, dva dopředu. Nebo si pro ně dojděte do supermarketu. Na spodku bedničky s cibulí jich bývá dost a dost. Kupte si pár cibulí a k tomu přidejte co nejvíc cibulových slupek.

2

Vytváření obtisků Vejce vsuneme do silonové punčochy a z obou stran ho odekorujeme lístky nejrůznějších rostlin (čím vykrajovanější a střapatější, tím lepší). Punčochu co nejvíce utáhneme (ale dáváme pozor, aby se nám připravené lístky nepohnuly) a zajistíme nití.

3

Vaření Vajíčka vkládáme opatrně do vroucí vody. Dbáme, aby se nám vzájemně nedotýkala. Vaříme je asi 10-12 minut. Během vaření je jednou nebo dvakrát otočíme – zabráníme tak vzniku nepěkných skvrn.

4

Konečná úprava Když vajíčka vyndáme z vody, opatrně je vyprostíme z jejich silonového vězení. Dáváme pozor, protože mokrá barva se snadno setře. Vajíčka jen lehce „oťupkáme“ do vhodného ručníku a necháme úplně zaschnout. Aby se nám pěkně leskla, potřeme je na závěr slaninou nebo máslem a opět necháme zaschnout.

5

Jednobarevná vejce Pokud chceme mít jen jednobarevná vejce určená k dalšímu dekorování, musíme si postup trochu upravit. Dáme vařit cibulové slupky, ale po deseti minutách je scedíme a vajíčka barvíme jen ve zbylé vodě. Slupky by se nám totiž na skořápku nalepily a vytvořily nepěkné fleky.

6

Mramorování Můžeme si vytvořit i cibulové mramorování. Cibulové slupky natrháme na co nejmenší kousky a s pomocí vody je opatrně lepíme na vajíčko. To potom zasuneme do silonové punčochy a vaříme stejně jako vajíčka s rostlinnými otisky.

Tipy

Pokud chcete mít vajíčka opravdu krásně sytá, ponechte je v cibulovém odvaru až do vychladnutí. Taková vajíčka už ale potom nejsou vhodná ke konzumaci. Zajímavý odstín dosílíte použitím slupek od červené cibule.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.64516
Average: 3.6 (31 vote)