Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ozdobit velikonoční vajíčka barvami na sklo

Barvičky window color jsou při dekoraci bytu velmi oblíbené. Ale jejich použití není omezeno jen na okna a skleněné plochy. Zdobit se s nimi dají i velikonoční vajíčka… A tady je můj návod jak na to.

Co je potřeba

akrylové barvy
štětec
vyfouknuté vajíčko
barvy window color
fólie
bezbarvý lak

1
Vyfouknutá vajíčka je potřeba dobře omýt a odmastit v jarové vodě. Pak je natřeme akrylovou barvou. Nejlépe to jde, když vajíčko navlékneme na špejli a na obou koncích zajistíme kouskem plastelíny. Když barva zaschne (nejlépe přes noc) odstraníme plastelínu a domalujeme špičky.
2
Z barviček window color vytvoříme obrázky. Nejprve naneseme na fólii černou konturu, necháme 60-90 minut zaschnout a domalujeme. Jako předlohu můžeme použít třeba dětské omalovánky. Vybíráme menší motivy, protože vajíčko je vypouklé a větší obrázky nelze hezky nalepit, vždycky jsou na nějaké straně skrčené.
3
Obrázky opatrně sejmeme z fólie a nalepíme na vajíčka. Když se nám výsledek nelíbí, obrázky snadno odlepíme a přiložíme znovu. Na závěr vše přelakujeme bezbarvým lakem a necháme zaschnout.
4
Na vajíčko můžeme také přímo kreslit konturami. Velmi efektní je zlatá nebo stříbrná. Po zaschnutí vyplníme obrázky barvičkami na sklo nebo barvami akrylovými.

REV - mailing

Ještě než barvy na sklo zaschnou, můžete do nich nasypat například flitry nebo jiné zdobení.

Nenechávejte konturu u barev na sklo zaschnout déle. Nemusela by se poté s barvami dobře spojit.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Jana Šrámčíková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Výroba (nejen) velikonočního vajíčka z nití je velmi jednoduchá. Zvládnou ji i menší děti, samozřejmě za asistence rodičů. I když výsledná dekorace pů…
Obrázek není k dispozici