Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat bobkovišeň

17. Červenec 2020

Bobkovišeň a její pěstování. Bobkovišeň je odolný, mrazuvzdorný keř vhodný do živých plotů dosahujících 1,5 až 4metrové výšky. Pro jedovaté plody není vhodné jej pěstovat u dětských hřišť nebo školek, ale na zahradě udělá opravdovou parádu i během zimy. Přináším pár tipů pro pěstování bobkovišně.

1

Kde bobkovišeň koupit Sazenice bobkovišně lze koupit v zahradnictví nebo hobby marketech, stejně tak ale od drobných pěstitelů. Uvažujete-li o nákupu sazenic bobkovišně od zahrádkáře, navštivte inzertní weby, bazary nebo Aukro. Cena jedné sazenice se pohybuje okolo 25 korun.

2

Výběr stanoviště pro bobkovišně Bobkovišeň je odolná dřevina, která dobře snáší sucho, ale trvalé přemokření může vést k úhynu rostliny. Bobkovišeň je vhodná pro kombinace s jinými stálezelenými keři, jako tmavé pozadí pro časně kvetoucí keře i vyšší trvalky. Některé druhy bobkovišně slouží jako podrost. Plody bobkovišně, drobné černé peckovičky, sice ptákům v zimě chutnají, ale pro domácí zvířata a člověka jsou jedovaté. Při výběru stanoviště toto vše zohledněte, nezasazujte ji na přemokřených částech zahrady, nekombinujte bobkovišeň s keři plodícími ovoce, nevysazujte ji ani u dětského hřiště. Při výsadbě vyberte slunné nebo mírně přistíněné stanoviště.

3

Zasazování bobkovišně Bobkovišeň zasaďte do dobře propustné, mírně kyselé půdy. Zjistěte si, zda půda není vápenitá. Na příliš vápnitých půdách se bobkovišni lékařské nedaří a její listy můžou žloutnout. Přidáním hořké soli nebo upravením pH půdy na kyselou reakci se případného žloutnutí listů zbavíme. Bobkovišeň vysazujeme zjara z kontejneru nebo s kvalitním kořenovým balem. Chceme-li z bobkovišně živý plot, sázíme 2-3 sazenice na metr a při výsadbě vylepšujeme podkladní zeminu dobrým kompostem.

4

Množení bobkovišně Rostlinu můžete množit řízkováním. Řízky odeberte na konci letních prázdnin a přibližně 10 cm dlouhé. Nechejte pouze 2-3 listy. Dříve než řízky bobkovišně zasadíte, namočte je do růstového stimulátoru. Rostlinu umisťujte na zahradu až na jaře.

5

Choroby a škůdci Bobkovišeň je odolný stálezelený keř, obvykle netrpí žádnými chorobami nebo škůdci. Přesto se může na listech objevit bílý povlak, který způsobuje padlí, v takovém případě použijte k postřiku Champion 50 WP Champion nebo Kuprikol 50 k postřiku.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat černý kořen
Jak pěstovat echinaceu
Jak pěstovat srdcovku nádhernou