1

Výběh

Pokud vám to kapacita pozemku dovolí, doplňte psí obydlí o výběh. Výběh oddělte od zbývající části pozemku oplocením. Oplocení můžete vyrobit z klasického pletiva nebo z dřevěných plotových polí, která jsou běžně dostupná v obchodních sítích. Máte-li pejska, který rád utíká, vybudujte oplocení s betonovými základy zabudovanými do země.

2

Kotec

Kotec se skládá z boudy a z kryté části. Vnější část kotce postavte z odolných materiálů, které zvládnou venkovní výkyvy teplot. Na stavbu pláště doporučujeme použít buď silné dřevěné palubky, zděné materiály (cihly) nebo plechové díly (z vlnitého plechu). Střechu můžete zhotovit z běžných střešních krytin:

- lepenka
- střešní taška
- plech
- dřevěný šindel

Při stavbě střechy dbejte na to, aby střešní díl byl otevíratelný. Usnadníte si tím čištění kotce a boudy.

Pokud kotec neumístíte v oploceném výběhu, musíte jeho přední část zajistit vrátky, pletivem nebo mříží. Nejlevnější variantou je zajištění přední části pomocí pletiva, nejdražší variantou je použití mříže z ocelových prutů.

3

Bouda

Boudu postavte ze dřeva, konkrétně z palubek, doporučená tloušťka palubových desek je 18 – 19 mm. Boudu můžete udělat také zděnou, použití tohoto materiálu se vám značně prodraží.
Bouda se skládá ze dvou částí - vstupní část a na ni v pravém úhlu navazující hlavní část, kde pes přebývá. Při stavbě dodržujte sklon obou částí v pravém úhlu. Tímto jednoduchým způsobem zajistíte pejskovi v boudě bezvětří. Při stavbě vždy pamatujte a dbejte na dodržování doporučených rozměrů. Je důležité, aby bouda byla dostatečně velká a pro psa vyhovující. Nesmí být příliš velká, aby si ji pes stačil vydýchat a tím si v ní vytvořil dostatečné teplo.

Doporučené rozměry boudy podle kohoutkové výšky psa:

Pro malá plemena (kohoutková výška psa 30 cm) doporučujeme rozměry boudy:
délka / hloubka / výška 1000/
600/ 600/ 1000/ 600/ 320/ 1000

Pro střední a velká plemena (kohoutková výška psa 50 cm) doporučujeme rozměry boudy:
délka / hloubka / výška 1200/
750/ 750/ 1200/ 750/ 350/ 1200

Pro obrovská plemena (výška psa v kohoutku 70 cm) doporučujeme rozměry boudy:
délka / hloubka / výška 1500/
1000/ 1000/ 1500/ 1000/ 350/ 1500

nebo

délka / hloubka / výška 1900/
1000/ 1000/ 1900/ 1000/ 350/ 1900

4

Doporučení

Kotec můžete pejskovi postavit v mnoha podobách. Záleží jen na vás, pro jakou variantu a materiál se rozhodnete. V případě, že si netroufnete na stavbu kotce vlastními silami, nezoufejte. Na internetu naleznete širokou nabídku specializovaných firem. Cenově počítejte s investicí ve výši desetitisíců korun. Nejlevnější varianta dřevených boudiček pro psy se pohybuje okolo 6 000 Kč.

Pamatujte, že nejdůležitější je spokojenost vašeho čtyřnohého kamaráda a vaše pohodlí, které se vám stavou výběhu mnohonásobně zvýší.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.272725
Average: 4.3 (11 votes)