Přejít k hlavnímu obsahu

Jak používat lněné semínko | rady a tipy

10. Duben 2019

Jak používat lněné semínko | rady a tipy. Lněné semínko je výborným zdrojem omega 3 mastných kyselin, lignanů a vlákniny, pomáhá při léčbě i prevenci mnoha nemocí. Má protizánětlivé účinky a blahodárně působí na kůži i sliznice. Lněné semínko ocení nejen nastávající maminky, ale i lidé trpící zácpou, obezitou či rakovinou prsu. Přináším tipy, jak lněné semínko použít.

Co je potřeba

balení lněných semínek

1

Základní informace:

Kde je seženu? Semínka jsou k dostání v prodejnách zdravé výživy, v některých drogeriích a supermarketech. Prodávají se celá nebo drcená. Ta drcená rychle oxidují – žluknou, proto je lepší je rychle spotřebovat nebo kupovat raději celá.

Kolik jich mohu sníst denně? Doporučená denní dávka jsou 2 polévkové lžíce pro dospělého člověka.

Jak je konzumovat? Celá semínka můžete těsně před použitím pomlít na mlýnku nebo pořádně rozkousat. Jedině tak z nich získáte potřebné živiny.

Kam je nasypat? Lze je přidat do jogurtu, kaše, polévky, pečiva, koláčů apod.

2

Tipy k použití lněného semínka:

Náhrada za vejce: Ve veganských receptech má lněné semínko své stálé místo, lze jím totiž nahradit vejce a to tak, že 1 lžíci semínka smícháte se 2 lžícemi studené vody a rozmixujete. Vytvoří se lepivý gel.

Usnadnění porodu: Pro správnou lubrikaci porodních cest se lněné semínko doporučuje užívat od 35. týdne těhotenství. Oblíbený odvar připravíte zalitím lžičky semínka 0,5 l horké vody a necháním 15 minut odstát. Semínko lze také pořádně rozkousat a zapít dostatkem vody nebo nechat namočené přes noc ve studené vodě.

Proti zácpě: 1 až 2 lžičky lněného semínka zalijte sklenicí horké vody, nechte odstát 2 hodiny a vypijte před spaním.

Recept na rychlé slané krekry:

Ingredience: 10 lžiček lněných semínek, 2 lžičky sezamových semínek, 1 dcl vody, půl lžičky mořské soli.

Postup přípravy: 6 lžiček lněných semínek rozemelte, např. na mlýnku na kávu, smíchejte s ostatními přísadami a nechejte 1 hodinu odležet. Poté vyložte plech pečicím papírem a hmotu rozetřete přibližně do výšky půl centimetru. Rozkrájejte na čtverečky a dejte péci asi na 25 minut do trouby předehřáté na teplotu 170 °C. Lze podávat s různými dipy či pomazánkami.

Upozornění: Lidé s potravinovými alergiemi, krvácivými projevy a diabetici by měli konzumaci lněného semínka konzultovat s lékařem.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat pohanku | rady
Jak pěstovat pohanku | rady. Pohanka je obilovina, která je ceněna pro její obsah rutinu, který zvyšuje pružnost cévních a žilních stěn. Sni…
Jak a proč využít karob
Karob je plod rohovníku obecného. Karobu se též říká svatojánský chléb. Díky své přirozeně sladké chuti je karob často využíván jako náhražka kakaa. J…
Jak zdravě solit