Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit bramborové placky se škvarky | recept

Bramborové placky se škvarky | recept. Nabízím jednoduchý recept na bramborové placky, které jsou snadné na přípravu a velmi chutné. Navíc spotřebujeme zbylé vařené brambory. Jsou to "bramborový placky se škvarkama, takový jako pekla moje máma". Hodí se jako netradiční pohoštění, namísto obligátních chipsů nebo crackerů. Chybu neuděláte ani při podávání se špenátem a vařeným vajíčkem. Mohou se jíst teplé i studené. Radím udělat větší množství, jsou opravdu prudce jedlé. Jak připravit bramborové placky se škvarky Vám poradí můj recept.

Co je potřeba

  • 460 g vařených brambor
  • 200–300 g polohrubé mouky (podle brambor)
  • 1 celé vejce
  • 170 g škvarků
  • sůl, mletý černý pepř
1

Oloupané, vařené brambory nastrouháme najemno do mísy. Můžeme použít zbylé brambory z předešlého dne, nebo uvařené a vychladlé. Mouku promícháme se škvarky a teprve potom dáme do mísy spolu s celým vajíčkem, solí a pepřem. Rukama zpracujeme v těsto. Pokud se nám těsto příliš lepí na ruce, přidáme mouku, ale opatrně. Příliš velké množství mouky je nežádoucí, těsto by nebylo vláčné, ale tvrdé.

2

Vypracované těsto rozválíme na vále nebo silikonové podložce na tloušťku asi 0,5 cm. Lehce podsypeme hladkou moukou, aby se nám nelepilo na podložku. Těsto lze vyválet bez podsypávání mezi dvěma listy papíru na pečení. Poté vykrajujeme tvary, které se nám líbí. Dávám přednost klasice, kolečka vykrajuju velkým hrnkem o průměru asi 10 cm. Rychlejší je rádlem nakrájet těsto na čtverce.

3

Pečeme na teflonové nebo jiné pánvi s nepřilnavým povrchem. Ještě teplé potíráme sádlem ( pokud nevymazáváme pánev, jinak ne). Přeji dobrou chuť!

Placičky se dají péci i v troubě na plechu vymazaném sádlem. Pečeme při 200 °C a v polovině pečení (po zrůžovění spodní vrstvy) placičky obrátíme.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

fotografie: archiv autorky (Mirka K.)

Hodnocení
Vratislav šamaqn (neověřeno) | Pá, 11/11/2016 - 18:41

Vážení kuchaři, četl jsem už celou řádku receptů na škvarkové placky, některé jsem i vyzkoušel, ale žádný mne nenadchl, byly to všechno jenom placky z kynutého těsta s příměsí brambor, v němž se občas vyskytl škvarek s málo výraznou chutí., jenom trochu připomínající škvarky. Ve škvarkových plackách musí být škvarky v takovém množství, aby chuť byla opravdu škvarková. ŠAkvarkové placky dělám podle receptu mojí tchýně, vyučené kuchařky a pocházející z vesnice, kde se při zabíjačkách škvařilo sádlo a kde vedlejší produkt byly škvarky. Tedy zkrátka : aby škvarkové placky byly tím, co označuje název, je třeba na 30dkg polohrubé mouky 30dkg škvarků. Pokud použijete vařené brambory, poměr musí být zachován. Použiji kvásek z asi 5 dkg droždí a necelých 2 dl mléka, trochu soli , lžičku drceného kmínu a lžíci sádla. Z ingrediencí, mimo škvarků, udělám těsto jako na buchty a dám vykynout asi na 3/4 hodiny. Do vykynutého těsta zapracuji najemno nakrájené škvarky a ihned tvaruji slabší placičky asi o průměru 5-7 cm, posypu kmínem . Ty upeču do zlatova a je hotovo.

černeková (neověřeno) | So, 05/28/2016 - 17:14

ako mám odstrániť tú blbú reklamu na astratex?nemôžem čítať vaše články

Další zajímavé články

Staročeské zelníky | recept. Recept pochází z kuchyně našich prababiček. Je ze surovin, které měla dříve každá domácnost doma – z brambor, zelí, v…
Slaný štrúdl | recept. Připravte si na poslední den roku vynikající slaný štrúdl. Přípravu slaného štrúdlu zvládne opravdu každý, navíc jeho náplně lz…