Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cibuli plněnou mletým masem | recept

Jak připravit cibuli plněnou mletým masem | recept. Zelenina zapečená s mletým masem je jídlo, které si občas dopřeje i odpůrce zeleniny na talíři. Plněná cibule s masem a slaninou je netradiční a zvláštní spojení, chutná ale velmi dobře. Cibule je nasládlá, ztratí svoji syrovou palčivost. Maso zase získá od cibule kořeněnou chuť. Jen děti asi nebudou z cibule na talíři nadšeny.

Co je potřeba

  • 500 g mletého masa
  • 5 větších cibulí
  • 150 g krájené anglické slaniny
  • 1 celé vejce
  • hrst strouhanky
  • mléko na zvlhčení strouhanky
  • sůl
  • mletý pepř
  • oregano (nebo jinou oblíbenou bylinku)
1

Nejprve si připravíme cibuli na naplnění. Velké cibule skrojíme, oloupeme a odstraníme vnitřek. Necháme jen 3 vrstvy.

2

V misce promícháme mleté maso s namočenou strouhankou, vejcem, oreganem, solí a pepřem. Touto směsí cibule naplníme.

3

Naplněnou cibuli obalíme plátky jemně nakrájené anglické slaniny. Slaninu k cibuli silou přimáčkneme, při pečení pěkně drží. Jestliže je slanina libovější, zajistěte ji vpíchnutím párátka do cibule. (Nezapomeňte před servírováním vyjmout!) Zbyde-li vám maso, udělejte namočenýma rukama koule a pečte společně s cibulí.

4

Obalenou cibuli vyskládejte do zapékací misky vymazané lehce tukem nebo podlité malým množstvím vody. Při pečení se uvolní dostatečné množství tuku z masa i slaniny. Zapékáme v troubě při teplotě 180 °C do změknutí cibule. Podáváme s bramborovou kaší nebo šťouchanými bramborami.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na krůtí kousky na kari | recept
Krůtí kousky na kari | recept. Jak známo, krůta má devatero mas, proto je velice variabilní při zpracování. Navíc je nepoměrně zdravější než kuře, je…