Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit čínské kuřecí kousky v sezamu | recept

Čínské kuřecí kousky v sezamu | recept. Čínské kuřecí kousky v sezamu Vás jistě překvapí svou originální nasládlou chutí, kterou pokrm získá díky medové omáčce. K medu se pak skvěle hodí sezamová semínka. Příprava kuřecích kousků v sezamu je velmi rychlá a jednoduchá, stačí se řídit návodem uvedeným v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 500 g kuřecích stehenních či prsních řízků
  • 1 vejce
  • 7 lžic hladké špaldové mouky
  • 3 lžíce škrobu
  • sůl
  • 120 ml vody
  • rostlinný olej na smažení
  • 4 lžíce sezamových semínek

Na omáčku budeme potřebovat:

  • 2 lžíce rostlinného oleje (nejlépe sezamového či rýžového)
  • 3 lžíce medu
  • 3 lžíce kečupu
  • 1 lžíci vinného či rýžového octa
  • 1 lžíci sojové omáčky
  • 1 lžičku třtinového cukru
  • sůl, pepř
1

Nejprve si připravíme následujícím způsobem těstíčko: V míse rozmícháme vejce se solí, vodou, škrobem a špaldovou moukou.

2

Kuřecí maso nakrájíme na silnější nudličky, které namáčíme do připraveného těstíčka a posléze smažíme dozlatova na rostlinném oleji.

3

Maso po usmažení z pánve vyjmeme. Poté do pánve přilijeme 2 lžíce rostlinného oleje a přidáme ostatní ingredience na omáčku. Vše důkladně promícháme, do omáčky následně vmícháme kousky masa a krátce je prohřejeme.

4

Omáčku podle chuti dosolíme a dokořeníme. Na talíři směs posypeme sezamovými semínky.

Čínské kuřecí kousky v sezamu podáváme s rýží či nudlemi. Pokrm můžete dozdobit nasekanou jarní cibulkou nebo čerstvými bylinkami – např. koriandrem.

  • Pokud upřednostňujete pikantnější pokrmy, přidejte do medové omáčky chilli omáčku, případně chilli koření či pokrájenou feferonku. Omáčku je možné ochutit také česnekem nebo zázvorem.
  • Pokrm můžete obohatit přidáním zeleniny. Hodí se např. mrkev, cibule, pórek, zelí apod.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zdravou koprovku | recept
Zdravá koprovka | recept. Tato koprová omáčka je bez jakékoliv mouky, jejím základem je pouze cuketa nebo patizon. Příprava koprovky je snadná, chuť j…