Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit čokoládovou pěnu s ovocem | recept

Čokoládová pěna s ovocem | recept. Čokoládová pěna je tradiční francouzský dezert (známý jako mousse au chocolat), který se rozšířil a stal se oblíben v mnoha zemích světa. Jedná se sice o dezert kalorický, ale jednou za čas jistě zhřešit můžete, obzvláště patříte-li mezi milovníky čokolády. Pokud použijete kvalitní hořkou čokoládu a nakonec pěnu posypete čerstvým ovocem, dodáte tělu také mnoho cenných látek. Recept na čokoládovou pěnu s ovocem Vám popíšeme v dalších odstavcích.

Co je potřeba

  • 200 g kvalitní hořké čokolády
  • 2 velká vejce
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 1 lžíce másla
  • 1/2 balíčku bio vanilkového cukru, případně třtinový cukr a kousek vanilkového lusku
  • Špetka soli
  • Ovoce na ozdobu – nejčastěji se používají maliny, ale výborná je také směs lesního ovoce, jahody nebo i netradiční granátové jablko apod.
1

Čokoládu nalámeme na kousky a vložíme je spolu se lžící másla do žáruvzdorné misky. Tu položíme na rendlík či hrnec s vroucí vodou tak, aby se dno mísy vody nedotýkalo. Čokoládu s máslem za stálého míchání rozpustíme.

2

Vejce rozklepneme a oddělíme žloutky od bílků. Žloutky vyšleháme do hladka s vanilkovým cukrem, přelijeme je k mírně vychladlé čokoládě a směs důkladně promícháme.

3

Dobře vychlazenou smetanu ušleháme dotuha a také ji vmícháme do čokoládového základu.

4

Nakonec do směsi opatrně zapracujeme sníh ušlehaný z bílků a špetky soli.

5

Čokoládovou pěnou naplníme vhodné skleničky či mističky a necháme ji dobře uležet v lednici alespoň 2 hodiny.

Před podáváním čokoládovou pěnu dozdobíme čerstvým ovocem, případně i šlehačkou, strouhanou čokoládou a čerstvými bylinkami (např. mátou, měsíčkem či meduňkou a levandulí).

  • Čím vyšší bude mít čokoláda obsah kakaa, tím lépe. Část hořké čokolády je však možné nahradit mléčnou, pokud ji preferujete.
  • Čokoládovou pěnu pro dospělé je možné dochutit rumem, vaječným likérem nebo jiným oblíbeným alkoholickým nápojem, případně kávou.
  • Zdravější a lehčí alternativou tohoto dezertu může být čokoládová pěna připravená z tofu.

Použijte kvalitní vejce od ověřeného dodavatele, vzhledem k tomu, že se vejce v receptu tepelně neupravují.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…