Co je potřeba

Na těsto budeme potřebovat:

  • 200 g kakaových máslových sušenek
  • 1-2 lžíce kakaa na posypání
  • 110 g změklého másla

Na karamel si připravíme:  

  • 120 g cukru krupice
  • 125 ml šlehačky

Na čokoládový krém si přichystáme

  • 600 ml plnotučného mléka
  • 350 g hořké čokolády
  • 4 plátky želatiny
  • 2 žloutky
  • 30 g cukru krupice
  • 1 lžíci kukuřičného škrobu
  • 250 ml 33% smetany a kakao na ozdobu
1

Nejprve si vymažeme kulatou pečicí formu máslem nebo jiným tukem. Máslo na korpus nakrájíme na kostičky a necháme při pokojové teplotě povolit. Sušenky rozemeleme na prášek, přidáme změklé máslo a zpracujeme na těsto. Těsto pak namačkáme do formy, vytvoříme jím i vysoké okraje, důkladně upěchujeme a necháme ztuhnout v chladu.

2

Následuje asi nejtěžší část receptu. Cukr nasypeme na silnostěnnou nejlépe nepřilnavou pánev, pozvolna necháme karamelizovat. Jakmile cukr získá světle hnědou barvu, stáhneme ho z ohně a opatrně přiléváme šlehačku, pozvolna ji zašleháme. Pokud byste to udělali příliš rychle, karamel se vám srazí. V tom případě je třeba ho znovu rozehřát a zvolna rozmíchat sražené kousky. Ty nejtvrdší případně vyhodit. Šlehačku rozmíchanou s cukrem pomalu vaříme, až se ze směsi stane hladký karamel. Hotový karamel necháme trochu zchladit a poté ho nalijeme na dno formy. Opět odložíme na chladné místo.

3

V dalším kroku si připravíme krém. Plátky želatiny necháme nabobtnat ve studené vodě, postupujeme podle návodu. Ve větší míse metličkou zašleháme žloutky do 3 lžic mléka, přisypeme škrob a cukr a rozmícháme. 

4

Mléko nalijeme do hrnce, přisypeme čokoládu nalámanou na kostičky a necháme pozvolna rozpouštět, je potřeba časté míchání. Jakmile se z mléka stane čokoládové mléko, pomalu ho naléváme ke žloutkům, stále mícháme, aby se nám krém nesrazil. Krém pak zpátky vrátíme do hrnce a na mírném plameni mícháme do zhoustnutí. Poté hrnec stáhneme z plotny a do krému přidáme nabobtnalou a vyždímanou želatinu.

5

Čokoládový krém nalijeme na karamelovou vrstvu a necháme zcela ztuhnout. Nejlépe do druhého dne. Před podáváním pak připravíme šlehačku. Cukrářským sáčkem ji nastříkáme dle fantazie na dort, poprášíme kakaem a podáváme. Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)