Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cuketovou směs na topinky | recept

Cuketová směs na topinky | recept. Dostali jste cuketu a nevíte co s ní? Nebo patříte k nadšeným zahrádkářům a pěstujete je sami? Ať tak či tak, za čas se cukety připravené jako bramborák nebo cuketová buchta „přejí“ a je čas zkusit něco nového. Podělím se s vámi o recept, který si zamilujete a cukety vám nebudou stačit. Nevím, kdo recept na tuto směs vymyslel, ani odkud pochází. Vím jen jedno, opravdu se povedl.

Co je potřeba

  • 1,5 kg cukety
  • 4 větší cibule
  • 6 velkých stroužků česneku
  • 2 lžíce vinného octa
  • 400 g rajčatového protlaku nebo loupaných rajčat v plechovce
  • 3 kávové lžičky soli
  • 3 polévkové lžíce krupicového cukru
  • pálivá paprika podle chuti
  • 5 polévkových lžic worcesterské omáčky
  • 125 ml olivového oleje
1

Na přípravu této směsi potřebujete cuketu. Nevadí ani zapomenutá, přerostlá cuketa ze zahrádky. Cuketu vypěstovanou doma nemusíte loupat, slupka změkne a dodá pěkný barevný akcent hotovému výrobku. Vnitřní měkkou část také neodstraňujte, pokud tam nejsou tvrdá semena. Cuketu z obchodu raději oloupejte.

2

Připravte si suroviny potřebné k vaření. Cibuli oloupejte a pokrájejte na proužky, česnek a pálivou papriku na kousky. Feferonky můžete přidat sušené, jestliže nemáte čerstvou pálivou papriku. Cuketu nakrájejte na tenčí hranolky.

3

Na olivovém oleji zpěňte proužky cibule a pokrájený česnek. Přidejte nakrájenou cuketu a asi 3 minuty míchejte při vysoké teplotě. Cuketu po přidání na pánev osolte.

4

Přidejte všechny ostatní suroviny, promíchejte a dejte do pekáče s vyšším okrajem. Zbývající dobu se směs bude zapékat v troubě při teplotě 200 °C. U trouby nechte lehounce pootevřená dvířka, aby odcházela přebytečná vlhkost a směs se zahustila. Občas směs na pekáči promíchejte.

5

Po zhoustnutí plňte do sklenic a sterilujte při teplotě 80 °C po dobu 20 minut. Před podáváním promíchejte s tvrdým sýrem nebo uzeninou a zapečte na toastu nebo topince. Směs je také možné přidat pod maso nebo k těstovinám.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Dýňové chilli | recept. Dýňové chilli je na naše poměry neobvyklé jídlo. Skládá se pouze ze zeleniny a je tudíž vhodné i pro vegetariány. Doporuč…
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept. Domácí kompoty se hodí mít v zásobě ve sklepě nebo spíži. V zimě je využijete na výborné koláče, dezerty nebo…
Jak upéct domácí flapjack | recept
Domácí flapjack | recept. Flapjack je obdobou müsli tyčinek. Jeho základem jsou ovesné vločky doplněné různými druhy ořechů, sušeného ovoce, kaka…