Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí ledovou kávu se zmrzlinou | recept

Jak známo, nejlepší kávu lze připravit s kvalitním přístrojem, tedy ideálně takovým, jaký nalezneme v kavárnách. Takovým zařízením však obvykle každý doma nedisponuje. I bez něj lze připravit chutnou kávu, pouze s využitím běžných pomocníků v domácnosti. Je potřeba jen trocha vynalézavosti a připravíte si kávu, která bude nejen dobrá, ale i efektivní. Pojďme si tedy spolu vytvořit osvěžující ledovou kávu se zmrzlinou.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 4 porce ledové kávy

  • 6 lžiček instantní kávy
  • 12 kostek ledu
  • 200 ml plnotučného mléka
  • (případně 4 lžičky moučkového cukru)
  • 4 kopečky smetanové zmrzliny
  • skořice či hořká čokoláda na dozdobení
1

Nejprve si dáme vařit potřebné množství vody. Do každého ze 4 šálků nebo silnostěnných skleniček vsypeme 1 a ½ lžičky instantní kávy. Uvařenou vodu necháme chvíli stát, káva by se neměla zalévat vroucí vodou. Poté zalijeme kávu v každém šálku trochou vody, kávu necháme zchladnout.

2

Mezitím si připravíme skořici a čokoládu, podle chuti našich strávníků. Čokoládu nastrouháme na jemném struhadle. Ideální je čokoládu před strouháním vložit na chvíli do ledničky, poté se lépe strouhá. Nastrouhanou čokoládu vrátíme do ledničky. Pokud máme, připravíme si i tvořítko na ornament, který pak budeme vytvářet. Do připravené a vychladlé kávy vhodíme několik kostek ledu, množství lze samozřejmě lehce obměnit.

3

Zmrzlinu (může být vanilková nebo jiná oblíbená smetanová) vyndáme z mrazáku až chvíli před tím, než ji budeme používat, aby nám v kávě příliš rychle nerozmrzla. Zmrzlinu postupně vkládáme po jednotlivých kopečcích do připravených šálků či sklenic.

4

Pak si připravíme mléko, je potřeba použít vychlazené a plnotučné mléko, aby se dostavil ten patřičný efekt. Mléko nalijeme do vyšší nádoby, osobně používám tu, v níž běžně připravuji šlehačku. Přichystáme si šlehač a šleháme mléko tak dlouho, dokud nám nevznikne hustá mléčná pěna. Pokud chceme podávat kávu sladkou, do mléka během šlehání vsypeme moučkový cukr. Našlehané mléko navršíme do jednotlivých šálků tak, abychom vytvořili čepici. Nakonec si připravíme nastrouhanou čokoládu nebo skořici. Pomocí tvořítka nebo pouze podle fantazie vytvoříme patřičný ornament a ledovou kávu ihned podáváme. Ať vám chutná.

Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

archiv autorky marketahoz

Hodnocení
Maru_B (neověřeno) | Po, 08/31/2015 - 20:06

Fajn tip :) Misto instantni kavy si rada davam Caro Ricore, obsahuje i zdravi prospesnou cekanku a chutna fakt dobre :)

Zuzana Dobrotková (neověřeno) | Po, 08/31/2015 - 11:21

Kávu jsem udělala mojí mamince, která byla nadmíru spokokena.

Marie Hlaváčková (neověřeno) | So, 08/08/2015 - 23:13

Káva dobrá, také ji tak dělám. Znám ale ještě jiný recept na ledovou kávu.
D omixeru na jednu kávu dáme asi 6 kostek ledu a 2 lžičky instantní kávy. Led spolu s kávou rozdtíme v mixeru. Z ledu je taková drobonká ledová tříšť. Do toho nalijeme studené plnotučné mléko a ještě zapneme mixer a prošleháme - stačí, když počítám řeknu jedna. Kdyby se mixovalo déle, bylo by moc pěny. Ledovou hotovou kávu naliji do vysokých sklenic a dám dlouhou lžičku. Mohu do slenic nalít kávy míň a přidat do kávy lžici vanilkové nebo čokolátové zmrzliny.

Eduard Vapenik (neověřeno) | So, 08/08/2015 - 14:19

Káva - dobrá znám to stejně(plus-minus).
Já si k tomu dávám bokem ještě panáka rumu.JO

Další zajímavé články

Jak vybrat vhodný odstín očních stínů | rady a tipy. Nabídka barevných odstínů očních stínů je nepřeberná. Doby, kdy modré oční stíny používaly všechn…
Obrázek není k dispozici
Maté ─ horký nápoj připravený ze sušených drcených lístků Cesmíny Paraguajské, jihoamerické posvátné rostliny s povzbuzujícími účinky. Maté je silný e…