Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí ledový čaj s bylinkami | recept

Domácí ledový čaj s bylinkami | recept. Pokud chcete v létě doplnit tekutiny zdravým způsobem, vyzkoušejte domácí ledový čaj. Recept na velmi chutný a jednoduchý domácí ledový čaj s bylinkami naleznete v našem článku. Chuť ledového čaje můžete obměňovat podle možností nebo podle své chuti. Pro přípravu můžete využít rozmanité druhy čaje, ovoce i zahradních a volně rostoucích bylinek.

Co je potřeba

  • Sypaný nebo sáčkový čaj – zelený, černý či bílý (7 lžiček sypaného nebo 5 sáčků čaje na 1 litr vody)
  • Voda
  • Třtinový cukr nebo med či stévii na oslazení – dle chuti
  • Plátky citrónu, limetky či pomeranče, případně jiné ovoce na dochucení (využít můžete jakékoliv ovoce, které Vám zrovna dozrává na zahradě i exotické druhy ovoce nebo třeba meloun či rebarboru, které se však řadí mezi zeleninu), případně ovocný sirup
  • Čerstvé bylinky (skvěle chutná třeba máta, meduňka či mateřídouška)
  • Led na podávání
1

Existují 2 způsoby, jak domácí ledový čaj připravit – macerováním za studena a zalitím horkou vodou. Pokud se rozhodnete pro způsob za studena, docílíte toho, že bude ledový čaj obsahovat více zdraví prospěšných látek a jeho chuť bude jemnější, což oceníte především v letním období.

2

Pro maceraci za studena můžete použít různé druhy ovocných, zelených, bílých a černých čajů, bylinek (např. heřmánek, květy černého bezu, růže či pivoňky, máta, měsíček a mnoho jiných druhů) nebo třeba ovocného pečeného čaje. Čaj nebo bylinky nasypte do sítka či čajítka a vložte jej do nádoby se studenou vodou.  Nechte je louhovat nejméně několik hodin, nejlépe však přes noc.

Poté již stačí jen vyjmout sítko a výsledný čaj dochutit čerstvými bylinkami a ovocem a případně osladit medem nebo třtinovým cukrem. Čaj podáváme s ledem.

3

Výhodou druhého způsobu, tedy louhováním čaje v horké vodě, je především to, že budete mít čaj velmi rychle hotový. Čaj nebo bylinky opět nasypeme do sítka a vložíme do nádoby tentokrát s vroucí nebo horkou vodou, podle druhu čaje či bylinky. Čaj necháme louhovat zhruba 2 – 4 minuty, bylinky pak asi 10 minut. Poté vyjmeme sítko, čaj necháme vychladnout a dochutíme jej jako v předešlém postupu. Čaj opět podáváme s ledem.

Teplota vody pro přípravu bílého čaje by měla být cca 75 °C, zelený čaj vyžaduje teplotu kolem 70 °C, černý a ovocný pak zalijte vroucí vodou.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher