Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit dýňové hamburgery | recept

Dýňové hamburgery | recept. Existuje mnoho způsobů, jak zpracovat dýni, mezi ty netradiční může patřit třeba dýňový hamburger. Tato zdravá a lehká alternativa masového hamburgeru Vás překvapí svou jednoduchou přípravou a zejména pak skvělou chutí. Garantujeme Vám, že maso v hamburgeru určitě postrádat nebudete. Postup, jak připravit dýňové hamburgery, naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 400 g dýně (nejlépe hokkaidó)
  • 5 stroužků česneku
  • trocha rostlinného oleje
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky – např. rozmarýn a bazalka
  • pohanková mouka a kukuřičná strouhanka dle potřeby
  • bulky či housky
  • čerstvá zelenina, cibule a ochucovadla dle chuti – např. kečup, majonéza nebo oblíbený dresing
1

Dýni omyjeme a případně oloupeme a nakrájíme ji na větší kousky. Vložíme ji na plech, přidáme oloupané stroužky česneku a vše zakápneme rostlinným olejem, můžeme přidat snítku čerstvého rozmarýnu. Zeleninu upečeme v troubě do měkka.

2

Následně pečenou dýni i česnek rozmačkáme v míse vidličkou, směs osolíme, opepříme a přisypeme nasekané čerstvé bylinky. Podle potřeby přidáme pohankovou mouku a kukuřičnou strouhanku, aby vzniklo husté těsto.

3

Plech vyložíme pečicím papírem a lžíci pak na něj tvoříme z dýňového těsta tenké placky. Upečeme je v troubě při teplotě 180 °C do zlatova. Půjdou nám pak z pečicího papíru snadno sloupnout.

4

Bulky podélně rozřízneme, dáme je na chvíli do trouby k dýňovým plackám a opečeme je do křupava. Poté každou půlku potřeme dresingem, kečupem či majonézou, přidáme nakrájenou čerstvou zeleninu, a to včetně na kolečka pokrájené cibule.

Nakonec již stačí jen vložit do bulky hotovou dýňovou placku a hamburgery můžete podávat. Ať Vám chutná!

  • Do dýňové směsi můžete přidat strouhaný parmezán nebo jiný sýr.
  • Dýňové placky je možné místo pečení v troubě osmažit na oleji. V tom případě udělejte těsto hustší a před smažením jej nechte ztuhnout v lednici. Poté vytvarujte placky a osmažte je na oleji z obou stran.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zdravý dýňový kompot | recept
Zdravý dýňový kompot | recept. Možná znáte dýňový kompot, do kterého se přidává ananas nebo v horším případě umělé ananasové aroma, které bohužel…
Jak udělat placky z dýně | recept
Jak udělat placky z dýně | recept. Využijte nabídky podzimních trhů a zkuste si doma uvařit nějaký pokrm z dýně. Dýně obsahují vitamin C a někter…
Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…