Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit gratinované drůbeží řízky s rajčaty a sýrem | recept

Gratinované drůbeží řízky s rajčaty a sýrem | recept. Ráda připravuji jídla z drůbežího masa. Jsou rychle hotová, maso je krásně měkké a navíc lehce stravitelné. Drůbeží maso je chuťově nevýrazné, a proto se dobře kombinuje se zeleninou, ovocem i různými druhy koření. Dobré jídlo uvaří i nezkušená kuchařka bez receptu z kuchařské knihy. Stačí k tomu trocha odvahy k experimentům. Jeden takový recept následuje.

Co je potřeba

  • 4 kuřecí nebo krůtí řízky
  • 1 velká žlutá paprika
  • plechovka 400 g konzervovaných rajčat
  • 100  tvrdého sýru
  • sůl
  • olej na pánev
  • čerstvé rajče
  • worcesterová omáčka
  • lžíce kaparů
1

Drůbeží prsa nakrájejte na plátky, naklepejte je, osolte a z obou stran opečte na pánvi v horkém oleji. Poté opečené maso vyjměte a nechte prozatím stranou.

2

Do zbývajícího oleje vložte papriku nakrájenou na proužky, zalijte konzervovanými rajčaty i se šťávou a zakápněte přibližně lžičkou worcesterské omáčky. Prohřejte, přidejte lžíci kaparů a lehce osolte

3

Do pekáčku vyskládejte připravené maso a na každý plátek navršte zeleninovou směs. Šťávu, která v pánvi zůstala, nalijte pod maso.

4

Nakonec vše posypte strouhaným sýrem (nebo přikryjte sýrovými plátky) a ozdobte kolečky rajčete. Vložte do rozpálené trouby na 220 °C a zapečte. Jakmile se sýr roztaví a lehce zrůžoví, je pokrm hotov. Podáváme s bramborem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rybu s jogurtem | recept
Jak upéct rybu s jogurtem | recept. Ryby by se měly na našem stole objevovat co nejčastěji, odborníci doporučují zařazovat ryby do jídelníčku alespoň…