Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit hráškovo-smetanový krém | recept

Máte chuť na nějakou polévku, která by byla výživná, sytá a na přípravu časově nenáročná? Uvařte si hráškovo-smetanový krém, který nahradí polévku, anebo může posloužit jako přesnídávka či svačina.. Bohatě vás nasytí a vyhoví vašim chuťovým buňkám. Hrách je zdravá luštěnina bohatá na bílkoviny, vitamíny B, C.

Co je potřeba

  • 250 gramů hrášku
  • 250 ml smetany
  • mletá pepř
  • sůl
  • trochu mléka
1

Do hrnce nalijeme vodu, množství je úměrné hrášku, který chceme zpracovat. Do vody dáme hrách vařit, může být i zmražený, občas zamícháme a uvaříme doměkka. Na závěr vaření přilijte trochu mléka. Pokud máte vývar, třeba kuřecí, můžete jej použít, mléko již nepřidávejte.

2

Když je hrášek uvařený, rozmixujeme jej ( ponorným mixérem je to nejvhodnější a rychlé, ušetříme další nádobí). Následně osolíme, opepříme, můžeme ochutit také špetkou muškátového květu. Přidáme smetanu a ještě opravdu jen krátce povaříme. Smetana může být sladká (vhodná ke šlehání, tedy cca 30 %), dobrá je i kysaná šlehačka, která chuť hráškového krému nezmění.

3

Hráškovo-smetanový krém servírujeme na talíři, můžeme posypat osmaženou houskou, nakrájenou na kostičky, nebo nasekanou petrželkou.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít aquafabu | nálev z cizrny
Aquafaba – nálev z cizrny a jeho využití. Nálev ze sterilované cizrny neboli aquafabu rozhodně nevylévejte. Mezi vegany a příznivci zdravé výživy…
Jak uvařit chilli con carne | recept
Chilli con carne | recept. Receptů na chilli con carne je nesčetné množství, některé jsou více jiné méně kombinované, společným jmenovatelem pak jsou…