Co je potřeba

  • 500 ml mléka
  • 3 celá vejce
  • 2 kávové lžičky krupicového cukru
  • špetka soli
  • 250 g hladké mouky
  • tuk na pánev
  • marmeláda nebo džem
1

Ve vlažném mléce rozpustíme cukr se špetkou soli. Cukru dáváme opravdu malé množství, palačinky se pak nepřichytávají k pánvi a nepřipalují se. Následně v mléce rozšleháme celá vejce, přidáme mouku a metlou nebo elektrickým šlehačem vymícháme řidší těsto. Promícháme důkladně, aby v těstě nezůstaly hrudky mouky. Do těsta se může přidat lžíce rumu, těsto bude kypřejší.

2

Palačinky smažíme na velmi malém množství tuku z obou stran. Nejvhodnější je pánev s nízkým okrajem. Abychom neměli palačinky příliš mastné, doporučuji rozpálenou pánev potírat mašlovačkou nebo celou kostkou tuku.

3

Těsto na pánev nalijeme naběračkou do středu a rychlými krouživými pohyby ho rozetřeme po celé pánvi. Pracujeme rychle, palačinky jsou rychle hotové. Smažíme z obou stran. Množství těsta na jednu palačinku je takové, aby výsledek byl co nejtenčí.

4

Hotové palačinky potíráme náplní a zarolujeme nebo překládáme na polovinu a tu pak ještě jednou napůl. Zdobíme šlehačkou, čokoládou, ovocem – podle fantazie a chuti. Nenaplněné palačinky se dají dobře zmrazit a uchovat na pozdější využití.

5

Palačinky se mohou plnit ochuceným tvarohem s rozinkami, zmrzlinou, medem se strouhanými ořechy. Slané náplně mohou být špenátové se smetanou a sýrem, s houbovou smaženicí, se šunkou a pórkem aj. Palačinky s tvarohem a palačinky se slanou náplní jsou výborné zapečené v troubě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1
Average: 1 (2 votes)