Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit květák, aby skvěle chutnal | rady a tipy

02. Srpen 2016

Kdo by neznal smažený květák, květákové placičky nebo květákový mozeček? Květák je krásná a velmi zdravá zelenina, jejíž sestrou je brokolice či kapusta. Květák obsahuje mnoho vitamínu C, K, ale i vápník či železo. Díky obsahu tzv. glukosinolátů, které způsobují dobře známý sirný zápach, je květák skvělý pro detoxikaci jater a chrání proti rakovině. Dokonce pomáhá léčit i infekci způsobenou mikroorganismy Helicobacter Pylori. Charakteristický "zápach" a chuť květáku lze zmírnit. Pojďme se podívat jak na to.

Co je potřeba

Hlávka květáku

1

Namočit do studené vody

Babská rada mé babičky, milovnice květáku, zní: před tepelnou úpravou namočit květák rozebraný na růžičky do studené vody přibližně na 20 minut a poté scedit. Vodu vylít. Sirné látky se zřejmě do vody vyluhují, protože babiččin květák chutná opravdu skvěle.

2

Vařit nebo dusit jen 5 až 7 minut

Květák ani brokolice se nesmí rozvařit, zachovají si tak své cenné látky. Aby se předešlo nechtěnému zápachu síry, je nutné květák tepelně upravovat maximálně 7 minut. Vaří-li se déle, začíná se uvolňovat velké množství sirovodíku.

3

Tip od mé druhé babičky na obalovaný květák, který chutná sladce

Květák uvaříme v osolené vodě do poloměkka a necháme úplně vychladnout. Až poté obalíme v trojobalu.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat obalovaný květák | recept
Jak poznat celozrnné pečivo
Jak namáčet ořechy a semínka