Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit lososa s citrónem a koprem podle Pohlreicha | recept

Recept na lososa od Pohlreicha – losos s citrónem a koprem. Co recept na lososa, to mnohdy perla. Podle receptu na lososa od Pohlreicha (Šéf na grilu) budete potřebovat pro 4 lidi 1,2 kg lososa, filet z lososa se upeče na grilu kůží dolů na improvizovaném pekáčku z alobalu. Poté lososa Zdeněk Pohlreich dochucuje marinádou z másla a česneku, citrónem a bylinkami.

Co je potřeba

1,17 kg lososa (může být filet z lososa)
špetka čerstvě mletého pepře
špetka hrubé soli
třetina svazku čerstvého kopru (část kopru nakrájeného a část ve snítkách)
citrón nakrájený na plátky
třetina stroužku česneku
27 g rozpuštěného másla
Papírový karton a alobal

1

Rozehřejte gril k nepřímému grilování, v případě grilu na dřevěné uhlí umístěte doprostřed grilu nádobu na odkapávání.

2

Z kartonu vyřízněte obdélník stejně dlouhý, ale o něco užší, než je losos. Lesklou stranou alobalu karton omotejte.

3

Lososa očistěte, zbavte žáber a ploutví, lososa omyjte zvenčí i zevnitř studenou vodou a důkladně osušte.

4

Z každé strany udělejte nože do kůže lososa 4–5 zářezů. Lososa zevnitř osolte, opepřete a naplňte půlkou plátků z citrónu a snítek z kopru. Druhou půlku citrónu a kopru umístěte do zářezů.

5

Kopr a česnek přidejte do rozpuštěného másla a touto směsí potřete lososa z obou stran, osolte ji a opepřete. Lososa položte na „alobalový karton“.

6

Nakonec lososa potřete bylinkovým máslem a položte ji na střed roštu mimo přímý oheň, gril zakryjte víkem.

7

Lososa grilujte necelou hodinu, průběžně potírejte bylinkovým máslem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat grilovaného lososa | recept
Jak udělat grilovaného lososa | recept. Lahůdka, která se na našich stolech objevuje čím dál tím častěji. Losos je univerzální ryba, která chutná jak…
Jak na zdravější pečenáče | recept
Jak na zdravější pečenáče | recept. Jistě znáte pečenáče, oblíbené kousky ryb osmažené v trojobalu a naložené na sladkokyselo. Ty kupované bohuže…
Jak grilovat lososa i jiné ryby
Grilovaný losos | recept. Chcete grilovat zdravě? Grilujte ryby. Ryby by se měly objevovat v našem jídelníčku co nejčastěji, zejména mořské ryby jsou…