Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit marinované kapří řízky | recept

Marinované kapří řízky | recept. Následující recept by se vám mohl hodit po Štědrém dnu. Leckde zbydou řízky z kapra, které už nikdo nechce jíst. Poradíme vám, jak z nich udělat pochoutku třeba na Silvestra – pečenáče. Pečenáče si podle tohoto návodu můžete udělat kdykoliv, nejenom na Vánoce. Hodí se všechny druhy ryb. Marinovat se mohou i řízky obalené jen v těstíčku ochuceném třeba mletou paprikou. Je to dobrá chuťovka k pivu.

Co je potřeba

filety z kapra

sůl

pepř

citronovou šťávu

hladkou mouku

vejce

strouhanku

tuk na smažení

Nálev:

400 ml vody

400 ml octa 8%

70 g cukru

10 g soli

mrkev

cibuli

celer

hořčičné semínko

celý pepř

bobkový list

1

Kapra stáhneme z kůže, nakrájíme na podkovy a ty překrojíme podél páteře napůl. Pomocí vykosťovacího nože odstraníme žeberní kosti a páteř. Kosti se zbytky masa použijeme na polévku. Kůži stahujeme, protože i po marinování zůstane tvrdá. Připravené kapří filety osolíme a pokapeme citronovou šťávou. Necháme v chladu odležet několik hodin.

2

Odleželé rybí maso opláchneme, osušíme papírovým ubrouskem a znovu lehce osolíme a okořeníme mletým pepřem. Filety jsme opláchli, protože citronová šťáva se solí vytáhla z masa pachuť rybiny, která mnohým lidem vadí. Pak řízky obalíme v mouce, rozšlehaném vajíčku a nakonec ve strouhance. Rybu obalujeme těsně před smažením, aby nestačila zvlhnout strouhanka. Osmažíme z obou stran na směsi sádla a ztuženého tuku. Necháme vychladnout, ale ještě před tím papírovou utěrkou odsajeme přebytečný tuk ze smažení.

3

Mezitím, co chladnou řízky, si připravíme nálev. Svaříme 400 ml vody se 400 ml octa, cukrem a solí. Jakmile nálev začne vřít, přisypeme hořčičné semínko, celý pepř a sejmeme z ohně. Do sklenic naskládáme pokrájenou mrkev, cibuli, celer a kapří řízky. Přidáme bobkový list a zalijeme horkým nálevem. Zavíčkujeme a po vychladnutí odložíme na týden do chladničky. Kosti z ryby se rozpustí, chutě se propojí a máte výbornou chuťovku.. Vydrží měsíc v chladu.

Pečenáče si tímto způsobem můžete připravit z jakékoli ryby. Do nálevu lze přidat feferonku, pečenáče jsou pak pikantnější.

Při servírování nesahejte do sklenice rukama, použijte vidličku. Nálev by se mohl začít kazit.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak usmažit kuličky z batátů | recept
Jak usmažit kuličky z batátů | recept. Batáty neboli sladké brambory (sweet potatoes) k nám dorazily z Ameriky stejně jako pravé brambory. Obě rostlin…
Jak upéct rybu s jogurtem | recept
Jak upéct rybu s jogurtem | recept. Ryby by se měly na našem stole objevovat co nejčastěji, odborníci doporučují zařazovat ryby do jídelníčku alespoň…