Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit „masové“ kuličky z cukety | recept

Jak připravit „masové“ kuličky z cukety | recept. Masové kuličky se velmi často podávají s těstovinami a rajčatovou omáčkou, hodí se však i k rýži nebo bramborám či zeleninovému salátu. Pokud chcete odlehčit jídelníček, máme pro Vás skvělý tip, jak připravit „masové“ kuličky z cukety, které se navíc pečou v troubě namísto smažení. Recept je přirozeně bezlepkový.

Co je potřeba

  • 2 menší cukety
  • 1 vejce
  • 50 g měkkého tvarohu či hustého bílého jogurtu
  • zhruba 1 až 1 a ½ hrnku kukuřičné strouhanky
  • 2 stroužky česneku
  • 1 malá cibule
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky (např. bazalka, petrželka, tymián, oregano či rozmarýn)
  • 2 lžíce olivového oleje
1

Cukety omyjeme a i se slupkou nastrouháme nahrubo. Strouhanou cuketu osolíme a necháme 20 minut v cedníku „vypotit“. Přebytečnou tekutinu poté ještě dobře vymačkáme.

2

Následně cuketu smícháme s vejcem, tvarohem, solí, pepřem a nasekanými čerstvými bylinkami. Přidáme najemno nakrájenou cibuli a prolisovaný česnek a vše nakonec zahustíme kukuřičnou strouhankou. V případě potřeby přisypeme strouhanky více. Mělo by vzniknout hustší těsto, ze kterého půjdou navlhčenýma rukama vytvarovat kuličky.

3

Těsto důkladně promícháme a poté z něj tvarujeme malé kuličky, které klademe na plech vyložený pečicím papírem. Kuličky pokapeme olivovým olejem, vložíme je do trouby vyhřáté na 200 °C a pečeme asi 30 minut dozlatova.

4

Cuketové kuličky podáváme třeba se špagetami (případně rýžovými těstovinami) a rajčatovou či zeleninovou omáčkou nebo (jak již bylo zmíněno) s jinou vhodnou přílohou.  

  • Do těsta na kuličky je možné přidat také strouhaný sýr.
  • Cuketové kuličky si můžete připravit i do zásoby, zamrazit je a vytáhnout z mrazáku, kdykoliv budete potřebovat.
Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Cuketové tacos | recept. Tacos jsou malé mexické tortilly plněné mletým masem či jinými náplněmi. Tacos si můžete připravit ve zdravější variantě z cu…
Cuketové brownies | recept. Možná znáte tradiční čokoládové brownies – moučník pocházející z Ameriky, jehož skvělá chuť a vláčnost potěší nejednoho mi…
Pokud se potýkáte s přebytkem cuket, pak je tento článek, jak zavařit cuketu na kyselo, určen právě pro Vás. Pro zavařování cuket na sladkokyselo bude…