Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit palačinky z kulatozrnné rýže | recept

Palačinky z kulatozrnné rýže | recept. Pokud Vám ve spíži zbyla trocha kulatozrnné rýže, kterou jste nevyužili při vaření rizota, mléčné rýže či rýžového nákypu, zkuste si z ní připravit skvělý moučník. V našem článku Vám poradíme, jak připravit palačinky z kulatozrnné rýže. K výrobě palačinek z kulatozrnné rýže nebudete potřebovat mouku, mléko ani vejce, je proto vhodné i pro všechny s potravinovou alergií a podobnými problémy.

Co je potřeba

  • 1 hrnek rýže
  • 1 hrnek vody
  • 1 hrst ořechů libovolného druhu
  • 1 jablko
  • Špetka soli
  • Kokosový olej na smažení palačinek
1

Pro přípravu palačinek použijte nejlépe kulatozrnnou rýži, která obsahuje nejvíce škrobu a díky tomu absorbuje velké množství vody. Získá tak lepivou konzistenci a je proto nejvhodnější pro přípravu palačinkového těsta.

2

Ořechy a důkladně propláchnutou rýži je třeba dopředu na několik hodin namočit do vody.

3

Následně ořechy přecedíme a spolu s taktéž scezenou rýží a špetkou soli je nasypeme do mixéru. Přidáme oloupané jablko nakrájené na kousky a přilijeme hrnek vody. Vše důkladně rozmixujeme, dokud nevznikne hustší hladké těsto.

4

V pánvi rozpálíme kokosový olej, na něj vždy nalijeme naběračku těsta a rozetřeme nebo rozlijeme jej po pánvi. Tenkou palačinku osmažíme z obou stran, dokud není povrch palačinky zcela suchý. Obracejte ji opatrně, nejprve je dobré ji lehce odlepit, aby se neroztrhla.

5

Teplé palačinky je možné podávat s čerstvým nebo horkým ovocem, namazané marmeládou či povidly, polévané rostlinným sirupem, s tvarohem a ořechy apod. Lze je podávat také na slaný způsob (např. se špenátem, se šunkou a sýrem či s rajčaty a mozzarellou), neboť neobsahují žádný přidaný cukr.

  • Palačinky z kulatozrnné rýže jsou vhodné i pro lidi, kteří drží bezlepkovou dietu.
  • Místo jablka můžete použít třeba hrušku nebo využít zbylou jablečnou přesnídávku.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct tvarohovo-jablečné řezy
Jak upéct tvarohovo-jablečné řezy | recept jak využít jablka. Vrcholí sklizeň jablek a tak se častěji než jindy v kuchyni zpracovávají plody, které ne…