Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit plněné žampiony portobello | recept

Plněné žampiony portobello | recept. Žampiony portobello jsou větší, krémovější a chuťově výraznější než klasické bílé žampiony. Jedná se o větší a otevřené plodnice žampionu krémového. Skvěle se hodí ke grilování, pro přípravu steaku a bezmasých burgerů, ale také k zapékání. Jednoduchý a rychlý recept na žampiony portobello plněné špenátovo-smetanovou směsí naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 6 menších žampionů portobello (samozřejmě můžete nahradit většími bílými žampiony)
  • 150 g creme fraiche (tučná zakysaná smetana, která má kolem 30 % tuku)
  • trocha olivového oleje
  • 1 menší cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 3 hrsti listového špenátu (část můžete nahradit čerstvými bylinkami)
  • sůl, pepř
  • trocha tvrdého sýru na zapečení
1

Portobello žampiony jsou velmi chutné a navíc také zdravé. Nalezneme v nich bílkoviny, vlákninu, vitamíny skupiny B, vitamíny A a D, hořčík, zinek, mangan, měď a další cenné látky. Díky obsahu beta-glukanů podporují žampiony imunitu, působí jako prevence proti vzniku rakoviny a zlepšují činnost vnitřních orgánů. Žampiony jsou velmi dietní a pomáhají vyrovnávat hladinu cukru v krvi.

2

A jaký je postup?

Žampiony důkladně omyjeme, vyjmeme a oloupeme nožičky a dáme je stranou. Hlavičky žampionů vydlabeme lžící a vnitřek si opět dáme stranou.

3

V pánvi rozpálíme olivový olej a opečeme na něm najemno nakrájenou cibuli a na plátky nakrájený česnek. Poté přisypeme pokrájené nožičky a vnitřní část klobouků. Vše chvíli podusíme, přidáme pokrájený špenát (případně čerstvé bylinky – např. medvědí česnek a popenec) a nakonec vmícháme creme fraiche. Směs osolíme a opepříme dle chuti.

4

Hlavičky žampionů osolíme a vnitřky potřeme trochou olivového oleje. Následně každý klobouček naplníme připravenou směsí.

5

Žampiony dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C asi na 15 minut. Chvilku před koncem pečení můžeme houby posypat strouhaným sýrem.

6

Plněné žampiony portobello podáváme s vařenými či pečenými brambory a čerstvou zeleninou.

Do náplně můžete místo creme fraiche použít i lehčí zakysanou smetanu, v tom případě ji vmíchejte, až houby se špenátem trochu vychladnou. Přidat můžete také vejce nebo cottage cheese.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit zázvorové svařené víno
Jak připravit zázvorové svařené víno | recept na domácí svařák se zázvorem. Když se dvě věci, které samy o sobě zahřejí, spojí dohromady, vznikne z to…
Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…