Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit polentové knedlíky s cibulkou | recept

03. Duben 2020

Polentové knedlíky s cibulkou | recept. Pokud si chcete připravit zdravější a přirozeně bezlepkovou verzi knedlíků s cibulkou, vyzkoušejte knedlíky z polenty, což je kaše z kukuřičné krupice. Příprava polentových knedlíků je rychlejší a jednodušší než u klasických kynutých či bramborových knedlíků. Podávat je můžete se smaženou cibulkou, ale i jako přílohu k omáčkám a dalším pokrmům.

Co je potřeba

  • 250 ml mléka (kravského či rostlinného)
  • 250 ml vody
  • 120 g instantní kukuřičné polenty
  • 1/2 lžičky soli
  • 3 lžíce rostlinného oleje
  • 2 cibule
1

Polenta je potravina velmi oblíbená a používaná pro přípravu celé řady pokrmů především v Itálii a balkánských zemích. Nalezneme v ní velké množství vlákniny, bílkovin, vitamíny skupiny B a mnoho minerálů (např. železo, selen, zinek, hořčík atd.).

2

Do hrnce nalijeme vodu a mléko, vše osolíme a přivedeme k varu. Posléze přisypeme polentu a krátce ji za stálého míchání povaříme, dokud nevznikne hustá kaše.

3

Polentovou kaši necháme trochu vychladnout a poté z ní vytvarujeme knedlíky. Můžeme si pomoci pečicím papírem. Knedlíky vaříme na páře úplně stejně jako houskový knedlík.

4

Cibuli nakrájíme na jemno a osmažíme ji na rostlinném oleji dozlatova. Polentové knedlíky po vychladnutí nakrájíme a pro zlepšení chuti je před podáváním taktéž opečeme na pánvi.

5

Opečené knedlíky posypeme osmaženou cibulkou a můžeme je servírovat. Skvěle se k nim hodí také kysané zelí, ať už syrové nebo podušené.

Tipy:

  • Polentové knedlíky se hodí také ke špenátu, dušené kapustě, segedínskému guláši, k masu nebo různým omáčkám.
  • Polentové těsto lze ochutit nasekanými čerstvými bylinkami.
  • Ke smažené cibulce je možné přidat i pokrájenou slaninu či tempeh.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na mrkvovou omeletu | recept
Mrkvová omeleta | recept. Omeletu lze připravit na tísíce způsobů. Stačí popustit uzdu fantazii, lze si pohrát s použitou moukou, tekut…
Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…