Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pomazánku z pečené cukety | recept

Pomazánka z pečené cukety | recept. Cuketová sezóna pomalu končí, pojďme využít přebytky z letošní úrody a užít si cukety do poslední chvíle. Zkuste podle následujícího receptu připravit pomazánku, kterou si oblíbí celá rodina. Pokud máte větší množství cuket, můžete ji nadělat do zásoby a zavařit na chladnější období roku. Vedle cuket budete na přípravu této pomazánky potřebovat cibuli, olivový olej, česnek a kečup. Pomazánku z cukety skvěle dochutí vinný ocet, worcester, chilli omáčka a troška cukru a soli.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 500 g cukety
  • olivový olej na opečení
  • 2 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lžička soli
  • 1 lžíce červeného vinného octa
  • 2 lžíce kvalitního kečupu (ideálně méně slazeného, k dostání je např. kečup slazený stévií)
  • 2 lžíce worcesterské omáčky
  • 1-2 lžičky chilli omáčky
  • chléb či pečivo k podávání
  • eidam k podávání
1

V prvním kroku si oloupeme cibuli, česnek a cuketu. Cibuli i česnek nasekáme nadrobno. Na pánvi rozehřejeme olivový olej a cibuli s česnekem na něm necháme orestovat.

2

Mezitím nastrouháme nahrubo cuketu. Když cibule zesklovatí a česnek se rozvoní, přisypeme na pánev ještě cuketu. Za občasného míchání opékáme cuketu doměkka, trvá to do patnácti minut.

3

Jakmile je cuketa hotová, ochutíme ji solí, přilijeme vinný ocet, přimícháme kečup, nejlepší je využít méně slazené varianty, které jsou dnes již na trhu běžně k dostání, sladká chuť kečupu by zbytečně přebila všechny ostatní chutě. Následně přilijeme ještě worcestrovou a chilli omáčku. Všechno důkladně promícháme.

4

Pečivo rozkrojíme, případně rozpečeme. Eidam nastrouháme najemno, případně můžeme použít i jiný sýr, skvěle se hodí např. gouda nebo čedar. Pečivo poklademe pomazánkou a posypeme sýrem. Ihned podáváme. Případně můžeme v tomto kroku ještě vložit do trouby a rozpéct.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cuketové brownies | recept
Cuketové brownies | recept. Cuketa je všestranná letní zelenina. Jejím největším problémem však je, že se jí urodí hodně naráz. Pokud vám dochází nápa…