Co je potřeba

  • 500 gramů hladké mouky
  • 1 kostka droždí (42 gramů)
  • 1 vejce
  • 150 gramů škvarků (cca třičtvrtě hrnku)
  • 2 lžíce sádla
  • 150 ml mléka
  • kmín na posypání
1

Ve vlažném mléce pečlivě rozšleháme vejce a přidáme rozdrobenou kostku droždí. Škvarky rozemeleme v mlýnku nebo nasekáme na velmi malé kousky. Přisypeme k základu škvarkových pagáčků a nakonec po částech zapracováváme hladkou mouku. Výsledkem by mělo být hladké nelepivé těsto, které lze pohodlně vyválet. Pokud je to třeba, přidáme ještě trochu mouky.

2

Rozpálíme troubu na 200 °C a připravíme si dva velké plechy vyložené pečicím papírem. Z těsta vyválíme 2–3 centimetry silný plát a vykrajujeme z těsta sklenicí větší kolečka. Na povrchu koleček nařízneme ostrým nožem mřížku (pouhé naznačení nestačí) a uložíme je na předem připravený plech. Posypeme je kmínem a potřeme rozpuštěným sádlem.

3

Škvarkové pagáčky pečeme v troubě dokud na povrchu nezezlátnou. Počítáme s tím, že při pečení ještě nakynou, dáváme je proto raději dál od sebe. Škvarkové pagáčky můžeme servírovat ještě horké, ale velmi dobře chutnají i studené. Dobrou chuť!

Tipy

Před samotným vykrajováním těsto ochutnejte. Bude-li málo slané (záleží na původní chuti škvarků) dosolte je. Zdravější a chuťově zajímavější variantu škvarkových pagáčků připravíte, pokud jednu třetinu hladké mouky nahradíte celozrnnou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (4 votes)