Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit škvarkové pagáčky | recept

Škvarkové pagáčky jsou chutné placičky z rychlého kynutého těsta. Hodí se jako chuťovka k pivu nebo jako pečivo k luštěninovým polévkám (zvláště fazolové). Jejich příprava je rychlá a jednoduchá. Nabízím recept na škvarkové pagáčky krok za krokem i s fotkami.

Co je potřeba

  • 500 gramů hladké mouky
  • 1 kostka droždí (42 gramů)
  • 1 vejce
  • 150 gramů škvarků (cca třičtvrtě hrnku)
  • 2 lžíce sádla
  • 150 ml mléka
  • kmín na posypání
1

Ve vlažném mléce pečlivě rozšleháme vejce a přidáme rozdrobenou kostku droždí. Škvarky rozemeleme v mlýnku nebo nasekáme na velmi malé kousky. Přisypeme k základu škvarkových pagáčků a nakonec po částech zapracováváme hladkou mouku. Výsledkem by mělo být hladké nelepivé těsto, které lze pohodlně vyválet. Pokud je to třeba, přidáme ještě trochu mouky.

2

Rozpálíme troubu na 200 °C a připravíme si dva velké plechy vyložené pečicím papírem. Z těsta vyválíme 2–3 centimetry silný plát a vykrajujeme z těsta sklenicí větší kolečka. Na povrchu koleček nařízneme ostrým nožem mřížku (pouhé naznačení nestačí) a uložíme je na předem připravený plech. Posypeme je kmínem a potřeme rozpuštěným sádlem.

3

Škvarkové pagáčky pečeme v troubě dokud na povrchu nezezlátnou. Počítáme s tím, že při pečení ještě nakynou, dáváme je proto raději dál od sebe. Škvarkové pagáčky můžeme servírovat ještě horké, ale velmi dobře chutnají i studené. Dobrou chuť!

Před samotným vykrajováním těsto ochutnejte. Bude-li málo slané (záleží na původní chuti škvarků) dosolte je. Zdravější a chuťově zajímavější variantu škvarkových pagáčků připravíte, pokud jednu třetinu hladké mouky nahradíte celozrnnou.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat placky z dýně | recept
Placky z dýně | recept. Využijte nabídky podzimních trhů a zkuste si doma uvařit nějaký pokrm z dýně. Dýně obsahují vitamin C a některé vitaminy skupi…
Jak na domácí Ferrero Rocher