Co je potřeba

  • 1 středně velký květák
  • 3 stroužky česneku
  • 1 malá cibule
  • 50 g nesolených arašídů
  • 10 lžic sojové omáčky dle chuti
  • 3 lžíce rýžového vína
  • 3 lžíce olivového oleje na marinádu + další olej na smažení
  • 1 lžíce škrobu
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžička rýžového octa
  • 50 g hladké špaldové mouky
  • Sůl, pepř, chilli, čerstvé bylinky
1

Květák je velmi zdravá košťálová zelenina, která obsahuje významné množství vitamínu C i celou řadu dalších vitamínů (např. betakaroten, vitamíny skupiny B atd.), z minerálů pak zejména vápník, mangan a draslík. Naopak sacharidů a tuků v květáku moc nenaleznete, což jistě oceníte při hubnutí. Květák mimo jiné usnadňuje trávení, má močopudné účinky a pomáhá předcházet vzniku rakoviny.

2

Nejprve očistíme květák, rozdělíme jej na jednotlivé růžičky a pár minut je povaříme (měly by být připravené na skus). Mezitím připravíme marinádu smícháním olivového oleje, sojové omáčky, rýžového vína, octa, škrobu a třtinového cukru. Ochutíme ji solí, pepřem a chilli kořením.

3

Do připravené marinády naložíme povařené růžičky květáku a necháme je asi 30 minut v lednici odpočinout.

4

Poté růžičky květáku obalíme v mouce, zbylou marinádu ještě později upotřebíme. Obalený květák osmažíme ve vyšší vrstvě rostlinného oleje dozlatova, přebytečný tuk osušíme papírovým ubrouskem.

5

Na čisté pánvi rozpálíme olivový olej, přidáme na větší kousky nakrájenou cibuli a na plátky pokrájený česnek, případně můžete přidat na malé kousky nakrájenou chilli papričku či zázvor.

6

Vše orestujeme a poté přimícháme kousky květáku, arašídy a čerstvé bylinky. Směs zalijeme zbylou marinádou, chvilku vše restujeme a nakonec důkladně promícháme.

7

Květákové kung pao podáváme s vařenou či dušenou rýží.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1
Average: 1 (1 vote)