Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit slaný cuketový koláč | recept

Jak připravit slaný cuketový koláč | recept. Slaný cuketový koláč je dalším jídlem ze skupiny „cuketa stokrát jinak“. Připravujeme ho jako hlavní jídlo k obědu nebo k večeři, jako zákusek k čaji, k pivu nebo k vínu. Nabízíme recept a návod jak připravit slaný cuketový koláč.

Co je potřeba

Těsto:

200 g hladké mouky

100g másla

 1 vejce

 2 špetky soli

2 lžíce studené vody

Náplň:

1/2 kg cukety

 1 cibule

100 g šunky

50 g eidamu

3 vejce

lžíce strouhanky

1/2 lžičky soli a trochu pepře

2 stroužky česneku

případně provensálské koření

kečup k podávání

1

Cuketový koláč francouzského typu. Na slaný cuketový koláč si připravíme křehké těsto ze 200 gramů hladké mouky, 100 gramů másla (může být i rostlinné), jednoho vajíčka, dvou špetek soli a dvou lžic studené vody. Těsto vypracujeme rukama. Když nelepí, zabalíme ho do mikrotenu a necháme v lednici hodinu odpočinout.

2

Na cuketovou náplň budeme potřebovat půl kilogramu čisté cukety. Cuketu oloupeme, ze starší vydlabeme semínka. Nastrouháme na hrubém struhadle. Dáme do cedníku a necháme odkapat puštěnou šťávu (několikrát promačkáme, aby cuketa měla co nejméně vody).

3

Na lžíci oleje zesklovatíme jednu střední cibuli a deset deka na nudličky pokrájené šunky. V míse rozmícháme cuketu, cibuli se šunkou, asi pět deka nastrouhaného sýru (typ eidam, čedar), tři celá vejce, lžíci strouhanky, půl lžičky soli, trochu mletého pepře, a dva prolisované stroužky česneku. Náplň můžeme okořenit provensálským kořením, ale pro někoho je moc aromatické.

4

Těsto vyndáme z lednice a vyložíme jím nepomaštěnou koláčovou formu (buď vyválíme a přeneseme nebo jen dlaněmi stejnoměrně vymačkáme. Vložíme do trouby vyhřáté na 180 stupňů a asi pět minut pečeme (povrch předpékaného těsta bude bělavý). Vytáhneme z trouby (troubu nevypínáme) a koláč necháme trochu zchladnout.

5

Na předpečený korpus rovnoměrně naneseme náplň. Slaný cuketový koláč znovu vložíme do trouby a pečeme zvolna tak dlouho, až náplň ztuhne a na povrchu se utvoří slabá lehce nahnědlá kůrčička.

6

Slaný cuketový koláč necháme mírně zchladnout. Můžeme ho jíst teplý i studený. Kdo má rád, může si porce pokapat kečupem.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cuketový nákyp | recept
Jak připravit cuketový nákyp | recept. Cuketový nákyp má několik výhod: je rychlý, zdravý a máme-li dobrý zdroj cuket a nemusíme je kupovat, pak je cu…
Jak upéct ovocný koláč | recept
Jak upéct ovocný koláč | recept. I když by asi ovocný koláč měl být kulatý, označení ovocný koláč se vžilo pro typ moučníku, kdy je na syrové těsto ro…