Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit slaný cuketový koláč | recept

Náš recept: Slaný cuketový koláč je dalším jídlem ze skupiny „cuketa stokrát jinak“. Připravujeme ho jako hlavní jídlo k obědu nebo k večeři, jako zákusek k čaji, k pivu nebo k vínu. Nabízíme recept a návod jak připravit slaný cuketový koláč.

Co je potřeba

Suroviny podle návodu
Pečící trouba

1
Cuketový koláč francouzského typu. Na slaný cuketový koláč si připravíme křehké těsto ze 200 gramů hladké mouky, 100 gramů másla (může být i rostlinné), jednoho vajíčka, dvou špetek soli a dvou lžic studené vody. Těsto vypracujeme rukama. Když nelepí, zabalíme ho do mikroténu a necháne v lednici hodinu odpočinout.
2
Na cuketovou náplň budeme potřebovat půl kilogramu čisté cukety. Cuketu oloupeme, ze starší vydlabeme semínka. Nastrouháme na hrubém struhadle. Dáme do cedníku a necháme odkapat puštěnou šťávu (několikrát promačkáme, aby cuketa měla so nejméně vody).
3
Na lžíci oleje zesklovatíme jednu střední cibuli a deset deka na nudličky pokrájené šunky. V míse rozmícháme cuketu, cibuli se šunkou, asi pět deka nastrouhaného sýru (typ eidam, čedar), tři celá vejce, lžíci strouhánky, půl lžičky soli, trochu mletého pepře, a dva prolisované stroužky česneku. Náplň můžeme okořenit provensálským kořením, ale pro někoho je moc aromatické.
4
Těsto vyndáme z lednice a vyložíme jím nepomaštěnou koláčovou formu (buď vyválíme a přeneseme nebo jen dlaněmi stejnoměrně vymačkáme. Vložíme do trouby vyhřáté na 180 stupňů a asi pět minut pečeme (povrch předpékaného těsta bude bělavý). Vytáhneme z trouby (troubu nevypínáme) a koláč necháme trochu zchladnout.
5
Na předpečený korpus rovnoměrně naneseme náplň. Slaný cuketový koláč znovu vložíme do trouby a pečeme zvolna tak dlouho, až náplň ztuhne a na povrchu se utvoří slabá lehce nahnědlá kůrčička.
6
Slaný cuketový koláč necháme mírně zchladnout. Můžeme jíst teplý i studený. Kdo má rád, může si porce pokapat kečupem.
Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na slaný cuketový koláč: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Recept na cuketový nákyp. Cuketový nákyp má několik výhod: je rychlý, zdravý a máme-li dobrý zdroj cuket a nemusíme je kupovat, pak je cuketový nákyp…
Obrázek není k dispozici
Cuketový prejt je dobré řešení, jak si dopřát alespoň iluze zabíjačkové pochoutky v době, kdy právě není „čas prejtu“ - v létě a v horkém počasí. A ne…
Cuketová nádivka je výtečná nejen pro plnění masových kapes, drůbeže či zeleniny, ale velmi dobře chutná i jako samostatně upečený příkrm k pečeným a…