Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit snídani na Valentýna

Říká se, že láska prochází žaludkem, což je nepochybně jedním z důvodů, proč existují speciální recepty vhodné na den svatého Valentýna. Ať už si zvolíte recept slaný, nebo sladký, ve většině z nich budou figurovat pokrmy ve tvaru srdce, spousta dekorací a také růžová či červená barva. Vzhledem k blížícímu se svátku zamilovaných si pojďme říct, jak připravit jednu takovou chutnou a sladkou snídani pro sebe a pro partnera.

Co je potřeba

Na toasty: vykrajovátka ve tvaru srdce, 6 toastových chlebů, 50 g másla, hrnek mléka, 2 vejce, 2 lžíce hnědého cukru, 1 lžička skořice, 1 lžička vanilkového extraktu a trochu muškátového oříšku, jahody na ozdobu

Na jahodovou horkou čokoládu: tyčový mixér, 150 g jahod, 1 lžíce medu, 400 ml mléka, 1 lžíce vanilkového extraktu, 30 g nebo 40 g bílé čokolády

1

Vezmeme vykrajovátko ve tvaru srdce a z šesti toastových chlebů vykrojíme prostředky.

2

V mikrovlnce rozehřejeme 50 g másla. V míse ho poté smícháme se dvěma rozšlehanými vajíčky a hrnkem mléka. Přidáme dvě lžíce hnědého cukru, jednu lžičku skořice, jednu lžičku vanilkového extraktu a trochu muškátového oříšku. Vše pořádně promísíme.

3

Toasty ponoříme do směsi a necháme nasáknout (zhruba na 1 minutu). Následně je dáme na rozpálenou pánvičku s nepatrným množstvím oleje a opečeme krátce z obou stran. Podáváme s nakrájenými jahodami.

4

Aby snídaně byla ještě vydatnější, připravíme si i nápoj. Vzhledem ke speciální příležitosti se nemusíme bát experimentovat připravíme netradiční horkou jahodovou čokoládu.

5

Cca 150 gramů čerstvých a omytých a stopek zbavených jahod nakrájíme na drobnější kousky, které společně s jednou lžící medu povaříme 10 minut na mírném ohni, občas promícháme, aby se jahody nepřismahly. Po 10 minutách jahody rozmixujeme tyčovým mixérem, v hrnci smícháme s 400 ml mléka, lžící vanilkového extraktu, nastrouhanou bílou čokoládou a znovu povaříme na nejnižší možný stupeň, aby se čokoláda rozpustila.

Horkou jahodovou čokoládu servírujeme s opečenými toasty a čerstvými jahodami.

Místo kravského mléka můžete použít sójové.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…