Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit sušenky z pohankové mouky | recept

Pohankové sušenky jsou na přípravu jednoduché a rychlé, a navíc jsou zdravou variantou sladkého pečiva. Postup přípravy už nemůže být jednodušší, zamíchat několik ingrediencí, žádné odvažování, šlehání nebo hnětení. Uvedeme dvě verze, z nichž druhá je obohacena o další produkty a vyžaduje trochu delší přípravu.

Co je potřeba

pohanková mouky, loupaná pohanka, placičky, pečící papír, slunečnicová semínka, lněná semínka, strouhaný kokos, mrkev, vanilkový lusk, vanilkový cukr, med, olej, mléko

1
Jednoduché sušenky Připravíme si dva hrnky pohankové mouky, dvě lžíce medu, neplný hrnek mléka a asi čtvrtku hrnku oleje. Pohankovou mouku smícháme s olejem a medem. Zpracujeme rukou tak, jako když děláme drobenku, pak přidáme mléko a zpracujeme na hladké těsto.
2
Troubu předehřejeme na 180 stupňů. V mezičase si připravíme plech, který vyložíme papírem na pečení nebo vymastíme a lžící na něj tvoříme placičky. Délka pečení je asi půl hodiny.
3
Druhá varianta Potřebujeme 2 hrnky loupané pohanky, 50 g slunečnicových semínek, 50 g lněných semínek, 50 g strouhaného kokosu, jednu větší mrkev, vanilkový lusk nebo jeden balíček vanilkového cukru
4
Oba druhy semínek a pohanku namočíme přes noc do vody, aby změkly. Tím, že se semínka stanou slizkými, lépe drží pohromadě. Namočená semínka s pohankou i s trochou vody dáme do mixéru, přidáme kokos a vše rozmixujeme na hustší hmotu. Přidáme nastrouhanou mrkev, která zároveň sušenky osladí. Z vanilkového lusku vyškrábeme semínka a přidáme ke směsi. Znovu vše rozmixujeme, aby vznikla kompaktní hmota.
5
Připravíme si plech a vyložíme papírem na pečení, lžící na něj tvoříme placičky. Pečeme asi půl hodiny dozlatova až dohněda.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak na zdravý dýňový kompot | recept
Zdravý dýňový kompot | recept. Možná znáte dýňový kompot, do kterého se přidává ananas nebo v horším případě umělé ananasové aroma, které bohužel…
Jak upéct bábovku z dýně | recept
Bábovka z dýně | recept. Hokkaido dýně propůjčí pečeným moučníkům svoji krásnou žlutou barvu, což je výhodou zejména v zimním období, kdy vejce nemají…