Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit švestkovou chilli omáčku

Jak připravit švestkovou chilli omáčku | recept jak zpracovat švestky. Švestková omáčka podle následujícího jednoduchého receptu se výborně hodí k sýrům i masu. Je vyrobená bez jakéhokoli koření a tak je v kuchyni univerzální. Můžete ji mít připravenou jako základ a dochutit podle potřeby. Recept není můj, dostal se ke mně řetězovým mailem a původ je neznámý.

Co je potřeba

  • 1 kg zralých švestek bez pecek
  • 100 g krupicového cukru
  • 1 navršená čajová lžička soli
  • 100 g česneku
  • 3 jalapeno papričky (množství si můžete upravit podle druhu paprik)
1

Švestky umyjte a odpeckujte. Máte na výběr ze dvou postupů. Buď švestky umelete na masovém strojku, nebo je lehce podlijete vodou a necháte rozvařit v hrnci pod pokličkou. V případě mletých švestek budete muset směs od počátku míchat, aby se nepřipalovala. Jestliže dáte přednost vaření z celých půlek, míchat budete zpočátku jen občas.

2

Mleté švestky smíchejte s cukrem, nakrájenými chilli papričkami, česnekem a solí. Směs vařte do zhoustnutí. Stále ji míchejte, snadno se připaluje. Omáčka musí být hustá tak, aby za vařečkou zůstávala cestička.

Pak vše rozmixujte do hladké konzistence, naplňte skleničky a sterilujte při 80 °C 20 minut. Omáčku můžete ihned konzumovat nebo dochutit kořením podle potřeby. Většinou se přidává mletý zázvor, hřebíček, nové koření.

3

Druhým způsobem uvaříte omáčku takto. Švestky podlijte vodou a nádobu zakryjte. Uveďte do varu a vařte asi 10 minut zakryté. Pak sejměte poklici, přidejte ostatní ingredience a již odkryté za občasného promíchání odpařujte tekutinu. Na závěr směs rozmixujte. Dále postupujte stejným postupem jako v předchozím případě.

4

Počítejte s tím, že chilli papričky se v omáčce rozvinou až po nějakém čase, proto to nepřežeňte s množstvím. V případě, že omáčka bude málo pikantní, můžete ji dochutit sušeným mletým chilli kořením. Jestliže se vám před konzumací bude zdát nevýrazná, dochuťte ji podle chuti kořením, octem nebo lžičkou rajčatového protlaku.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct marinovaná hovězí žebra
Jak upéct marinovaná hovězí žebra | recept na marinovaná žebra připravená pomalým pečením v troubě. Dnes pro vás mám recept na marinovaná žebra v omáč…
Jak upéct pizzu z polenty | recept
Pizza z polenty | recept. Polenta je kaše připravená z kukuřičné mouky nebo krupice rozmíchané ve vodě. Podává se jako samostatný pokrm i jako příloha…