Co je potřeba

Ingredience pro přípravu karbanátků (cca 8 kusů)

  • 140 g eidamu
  • 6 lžic ovesných vloček
  • 1 vejce
  • 50 ml mléka
  • špetka soli
  • špetka muškátového oříšku
  • 100 g kukuřičných lupínků (rozmixovaných nebo nadrcených)
  • řepkový olej na smažení
1

Sýrové karbanátky jsou oblíbeným jídlem dětí a vegetariánů. Sýrové karbanátky jsou jednoduché jídlo, které připravíte během pár minut. V předstihu musíte přichystat pouze ovesné vločky, které je třeba cca 30 minut před vařením namočit do mléka. Ovesné vločky během chvíle nabobtnají a suroviny na karbanátky se pak lépe spojí.

2

Zatímco nám nabobtnávají vločky, připravíme si sýr. Na jemném struhadle nastrouháme eidam a vmícháme ho k vločkám. Rozklepneme vajíčko a přidáme ho k sýrové směsi. Tu pak osolíme a okořeníme. Všechno řádně promícháme.

3

Z připravené sýrové směsi začneme mírně navlhčenýma rukama vytvářet menší bochánky, které pak v dlani trochu zploštíme. Na pánev si nalijeme olej a necháme ho rozpálit. Nejlepší je použít řepkový olej, protože se při vysokých teplotách, kterých při smažení dosahujeme, nepřepaluje oproti např. slunečnicovému.

4

Připravené karbanátky obalíme z obou stran v rozmixovaných kukuřičných lupíncích, lehce je tam přimáčkneme. Po obalení karbanátků je vložíme do pánve. Smažíme dozlatova. Hotové karbanátky necháme rychle okapat na papírové utěrce. Sýrové karbanátky podáváme s bramborovou kaší nebo s vařenými bramborami. Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)