Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit topinkovou bombu ze žlutých cuket

05. Listopad 2020

Jak připravit topinkovou bombu ze žlutých cuket | cuketová pochoutka na topinky. Jedna úžasná specialita, a to jak k dobrému vínu v odlehčené verzi, tak k vychlazenému pivu. Pravda, v méně zdravé variantě. Na své si přijdou dámy i pořádní chlapi – stačí přidat pikantnější složku, nejlépe masného rázu. Úžasné rovněž je, že si tuto cuketovou specialitu můžete dopřát i klidně měsíc po skončení cuketové sezóny. Snadnost, variabilita, trvanlivost. No, není nad čím váhat.

Co je potřeba

Uvedené množství je na 5–6 skleniček po 200 ml

  • 1 kg žluté cukety
  • 3 velké cibule
  • 8 stroužků česneku
  • 60 ml olivového oleje
  • 3 lžíce worcesterové omáčky
  • 2 lžíce sójové omáčky
  • 3 lžičky soli
  • 4 lžíce krupicového cukru
  • 3 lžíce červeného vinného octa
  • 400 g rajčatového protlaku
  • sůl, pepř – dle chuti
1

Nejprve si připravte potřebnou zeleninu. Cuketu oloupejte a v případě, že je poněkud přerostlá, odstraňte i semínka uvnitř. Očištěnou cuketu nahrubo nastrouhejte. Cibuli nakrájejte na půl kolečka, česnek na plátky.

2

Ve větší pánvi či hrnci rozehřejte olivový olej a dozlatova na něm osmahněte cibuli s česnekem. Přimíchejte worcester, sójovou omáčku a červený vinný ocet. Restujte, dokud se tekutina neodpaří. Pak přisypte cukr a nechejte zkaramelizovat.

3

Přidejte připravenou cuketu a 5–10 minut duste (až cukety zvláční a zavadnou).

4

Osolte a přimíchejte rajčatový protlak. Za občasného míchání poduste ještě 5 minut. V případě potřeby podlijte vodou.

5

Ochucenou cuketou směs přendejte do zapékací mísy či ponechte v hrnci, pokud může do trouby.

6

Pečte nepřiklopené v předem vyhřáté troubě na 200 °C zhruba 40 minut. Během pečení občas promíchejte.

7

Ještě vařící směs přendejte do sklenic a hned zavíčkujte. Tím se bude cuketová bomba chovat jako zavařená a při uskladnění v lednici vydrží opravdu několik týdnů.

8

Můžete servírovat na klasické topince či na opečeném toastu se sýrem (čedar, balkánský sýr). Nebo ještě doladit nakrájenou pikantní Čabajkou, Chorizem. Směs dále můžete promíchat s orestovaným mletým masem a podávat s těstovinami.

Recept lze připravit i z klasických zelených cuket.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct cuketový koláč se slaninou
Jak upéct cuketový koláč se slaninou | recept na slaný cuketový koláč v masové variantě. Cukeťák a nespočet jeho variací, kombinací, možností, zkušeno…
Jak upéct cuketové muffiny se sýrem
Muffiny? A slané? Proč ne rovnou slané muffiny z cukety? Takové netradiční podání slaného koláče. Pokud jste ale klasik, který nerad experimentuje, ud…