1

Aby vaječná skořápka nepopraskala Při vaření vzniká ve vejci tlak způsobený rozpínajícím se vzduchem, který nemá kam unikat. Propíchněte jehlou nebo špendlíkem kulatější konec vejce a tím předejdete prasknutí skořápek vajec. Když se přeci jen stane, že nám při vaření ve vodě vejce praskne, přidáme do vroucí vody trošku octa, aby bílek nevytékal. Nejlepší však uděláme, když do vody, než začneme vejce vařit, přidáme lžičku soli.

2

Doba vaření orientační. Jak poznat uvařené vejce? Nelze přesně říct, jak dlouho vejce natvrdo vaříme. Doba 7 minut od doby varu je opravdu jen orientační. Záleží na velikosti vajec, síle skořápky. Že je vejce spolehlivě natvrdo uvařené poznáme tak, když jej z vody vyndáme lžící, skořápka zůstane během chvíle suchá. Skořápka vajec se lépe odstraňuje loupáním pod tekoucí studenou vodou.

3

Po uvaření vejce prudce zchlaďte Pokud nechcete, aby se nám při vaření vejce natvrdo vytvořil kolem žloutku tmavý okraj, je nutné ihned po jeho uvaření naklepnout skořápku a vejce prudce ochladit. Nejlepší je to pod tekoucí studenou vodou. Když se stane, že na vejce zapomeneme a vaříme je déle, na chuti se nic netratí, ale tmavého okraje vejce již nezbavíte. Určitě prudce ochlaďte, aby proces tvoření tmavého okraje se ještě víc neprohluboval.

Tipy

Užitečná rada Určitě každému z nás se stalo, že některé z vajec v papírovém standardním obalu je prasklé a přilepené k obalu. Jednoduše navlhčete obal ze spodní venkovní strany a za chvíli pak vejce vyndáte bez poškození. Pokud je přilepené víc a nedaří se odejmout z obalu, polijte celé vejce z vrchu trochou studené vody, ta se dostane do důlku obalu a vejce poté snadno vyndáte bez rozmáčknutí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)