Co je potřeba

  • 8 vařených vajec + 2 syrová
  • 1 lžíce másla nebo oleje na vymazání formy
  • hrst cherry rajčátek (případně 2 středně velká rajčata) a oliv dle chuti
  • 1 cibule
  • 100 ml zakysané smetany
  • 200 ml mléka
  • 150 g strouhaného sýra
  • sůl, pepř, mletý muškátový oříšek, pažitka či petrželka
1

Vejce uvařená natvrdo oloupeme a nakrájíme na plátky. Zapékací mísu vymažeme máslem či rostlinným olejem, vyskládáme do ní plátky vajec a osolíme je.

2

Na vrstvu vajec poté nasypeme pokrájenou cibuli a na plátky či půlky nakrájená rajčata a olivy.

3

Následně utvoříme další vrstvu z plátků vajec a opět je osolíme. Vše posypeme strouhaným sýrem dle chuti (hodí se třeba gouda, niva apod.) a zalijeme směsí připravenou smícháním syrových vajec se zakysanou smetanou, mlékem, solí, pepřem, mletým muškátovým oříškem a nasekanými čerstvými bylinkami.

4

Zapékací mísu vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a vejce zapečeme dozlatova. Trvá to zhruba 30 minut. Zapečená vejce podáváme se zeleninovým salátem a případně i s čerstvým pečivem. Hodí se k obědu i k večeři, pokrm si také snadno odnesete s sebou třeba do práce (dá se konzumovat teplý i studený).

Tipy
  • Místo rajčat můžete použít jinou zeleninu – např. listový špenát, papriku, brokolici, chřest apod.
  • Přidejte klidně i pečené či vařené drůbeží maso, tofu, uzeného lososa, žampiony nebo pokrájenou šunku.
  • Na jaře je možné přidat čerstvé kopřivy, medvědí česnek a další bylinky.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno