Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zapečená vejce ze zbylých velikonočních vajec | recept

Zapečená vejce ze zbylých velikonočních vajec | recept. Pokud Vám po Velikonocích nebo kdykoliv jindy zbyla vejce vařená natvrdo, zkuste je pro změnu využít pro přípravu zapečených vajec. Tento pokrm můžete libovolně obměňovat podle ingrediencí, které máte zrovna doma. Vejce se dají zapéct se zeleninou, šunkou i žampiony. Recept, jenž je velmi jednoduchý, naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 8 vařených vajec + 2 syrová
  • 1 lžíce másla nebo oleje na vymazání formy
  • hrst cherry rajčátek (případně 2 středně velká rajčata) a oliv dle chuti
  • 1 cibule
  • 100 ml zakysané smetany
  • 200 ml mléka
  • 150 g strouhaného sýra
  • sůl, pepř, mletý muškátový oříšek, pažitka či petrželka
1

Vejce uvařená natvrdo oloupeme a nakrájíme na plátky. Zapékací mísu vymažeme máslem či rostlinným olejem, vyskládáme do ní plátky vajec a osolíme je.

2

Na vrstvu vajec poté nasypeme pokrájenou cibuli a na plátky či půlky nakrájená rajčata a olivy.

3

Následně utvoříme další vrstvu z plátků vajec a opět je osolíme. Vše posypeme strouhaným sýrem dle chuti (hodí se třeba gouda, niva apod.) a zalijeme směsí připravenou smícháním syrových vajec se zakysanou smetanou, mlékem, solí, pepřem, mletým muškátovým oříškem a nasekanými čerstvými bylinkami.

4

Zapékací mísu vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a vejce zapečeme dozlatova. Trvá to zhruba 30 minutZapečená vejce podáváme se zeleninovým salátem a případně i s čerstvým pečivem. Hodí se k obědu i k večeři, pokrm si také snadno odnesete s sebou třeba do práce (dá se konzumovat teplý i studený).

  • Místo rajčat můžete použít jinou zeleninu – např. listový špenát, papriku, brokolici, chřest apod.
  • Přidejte klidně i pečené či vařené drůbeží maso, tofu, uzeného lososa, žampiony nebo pokrájenou šunku.
  • Na jaře je možné přidat čerstvé kopřivy, medvědí česnek a další bylinky.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit zelník na plech | recept
Jak připravit zelník na plech | recept. Pokud Vám chutnají zelné placky, ale nechce se Vám trávit příliš času u plotny, máme pro Vás dobrou zprávu. V…
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak vyrobit dýňové křížaly | recept