Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravý narozeninový dort | recept na malinový raw cake

Zdravý narozeninový dort | recept na malinový raw cake. Chystáte oslavu a chcete oslavence překvapit vlastnoručně připraveným narozeninovým dortem? Zkuste zdravou a výbornou variantu – malinový raw cake. Tento nepečený dort je velmi chutný, plný vitamínů a jeho přípravu zvládne každý. Recept na malinový raw cake naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

Na korpus budeme potřebovat:

  • 1/2 hrnku mandlí
  • 1/2 hrnku datlí
  • 1 lžíci datlového sirupu
  • 2 lžíce vody
  • špetku soli

Na 1. vrstvu krému je potřeba:

  • 1 hrnek kešu a libovolných semínek
  • 3 lžíce kokosového oleje
  • 3 lžíce datlového sirupu
  • šťávu z 1/2 limetky

Na 2. vrstvu krému potřebujeme:

  • 1 a 1/2 hrnku kešu a směsi semínek
  • 6 lžic medu
  • 4 lžíce kokosového oleje
  • šťávu z 1/2 limetky
  • 1 hrnek malin

Na domácí ledovou čokoládu je potřeba:

  • 100 g libovolné čokolády
  • 3 lžíce kokosového oleje
1

Základní surovinou, kterou budeme pro výrobu dortu potřebovat, jsou ořechy. Můžete použít libovolné ořechy a semínka. Výborný je raw cake připravený z kešu ořechů, které navíc obsahují spoustu vitamínů a minerálů, omega 3 nenasycené mastné kyseliny, také snižují hladinu cholesterolu v krvi, zlepšují paměť a myšlení a mají mnoho dalších pozitivních účinků na naše zdraví. Dále můžeme použít mandle plné hořčíku, draslíku, vápníku a flavonoidů, což jsou látky snižující riziko kardiovaskulárních chorob. Zkuste do dortu přidat také různé druhy semínek, např. slunečnicová, dýňová, sezamová apod. Budeme potřebovat také kokosový olej, datle, datlový sirup, med, limetku a hrnek malin.

2

Nejprve připravíme korpus z ½ hrnku mandlí, ½ hrnku datlí, 1 lžíce datlového sirupu, 2 lžic vody a špetky soli. Všechny ingredience rozmixujeme tak, aby ve směsi zůstaly i větší kousky ořechů a datlí. Směs namačkáme do dortové formy a dáme na hodinu ztuhnout do mrazáku.

3

1. vrstvu krému připravíme rozmixováním 1 hrnku kešu ořechů a libovolných semínek, 3 lžic kokosového oleje, 3 lžic datlového sirupu a šťávy z ½ limetky. Krém rozetřeme na korpus a dáme opět do mrazáku.

4

Mezitím si připravíme 2. vrstvu krému z 1 a ½ hrnku kešu ořechů a směsi semínek, 6 lžic medu, 4 lžic kokosového oleje, šťávy z ½ limetky a 1 hrnku malin. Všechny suroviny opět rozmixujeme a rozetřeme na 1. vrstvu krému.

5

Dort umístíme na noc do mrazáku a vyndáme jej teprve 30 minut před podáváním (v létě stačí vyndat těsně před zdobením). Dort nazdobíme dle vkusu a příležitosti. Můžeme použít různé druhy čerstvého ovoce, jedlé květy, bylinky nebo např. ledovou čokoládu v různých tvarech.

6

A jak připravit ozdoby z domácí ledové čokolády?

Čokoládu rozlámeme na kousky a rozpustíme ji ve vodní lázni a přidáme k ní 3 lžíce kokosového oleje a rychle rozmícháme, aby nám vznikla hladká sametová hmota. Vodu nevaříme, pouze lehce prohříváme.

7

Poté čokoládu nalijeme do silikonových formiček a na pevné podložce necháme v ledničce ztuhnout nejlépe do 2. dne. Druhý den čokoládové ozdoby jednoduše vymačkáme z formiček.

  • Místo malin můžeme použít např. borůvky, ostružiny nebo jiné ovoce. Můžeme využít i mražené ovoce.
  • Do ledové čokolády můžeme přidat také vanilkový lusk nebo extrakt.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…