Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zelené smoothie s chia semínky | jarní detox

Zelené smoothie s chia semínky | recept. Smoothie je rychlá a zdravá snídaně nebo svačina. Pro jarní očistu je smoothie naprosto ideální. Touto chutnou cestou do těla dostanete spoustu vitamínů, minerálů a vlákniny. Ovoce sice obsahuje poměrně velké množství cukru, ale jde především o fruktózu, s níž si organismus snadno poradí a umožní vám rychlé nastartování metabolismu. Základ zeleného smoothie tvoří kiwi, banán, avokádo a zelené jablko. Kiwi dodá smoothie ostrou chuť, banán jej zahustí a osladí. Zelené jablko svou svěží chutí a šťavnatostí skvěle doplní máslovou chuť avokáda.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 kiwi
  • 1 banán
  • 1 zelené jablko (golden)
  • lžičku chia semínek
  • půlka avokáda
  • 2 lžičky citronové šťávy
  • 1 lžička medu
  • špetku skořice
1

V prvním kroku si připravíme všechno ovoce. Banán i kiwi si oloupeme. Avokádem vedeme řez, jako bychom ho chtěli přepůlit, potom oddělíme obě půlky, vyloupneme pecku, případně z dužiny odstraníme hnědé zbytky po pecce. Polovinu avokáda zabalíme pevně do potravinářské fólie a uložíme do lednice. Před dalším použitím ho však musíte nechat změknout při pokojové teplotě. Zbylé avokádo zbavíme slupky. Banán, kiwi i avokádo nakrájíme na čtvrtky. Jablko také rozčtvrtíme a zbavíme ho jádřinců.

2

Patřičné množství chia semínek nasypeme do menší mističky nebo hrníčku, zalijeme vodou, aby byla všechna semínka ponořená, a necháme nabobtnat. Do mixéru vkládáme postupně všechny suroviny, zalijeme trochou vody (1–2 dcl) a rozmixujeme do hladka. Pokud máte méně výkonný mixér nebo používáte ponorný, je lepší nejprve promixovat měkčí ovoce a potom po částech přidávat jablko případně kiwi, pokud máte tvrdší.

3

Nakonec dochutíme citronovou šťávou, medem a skořicí, přidáme nabobtnalá chia semínka a promícháme. Rozlijeme do sklenic a podáváme se širokými brčky.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na avokádový pudink
Avokádový pudink je lahodná varianta, jak zařadit avokádo do jídelníčku, pokud vám jeho chuť příliš nevyhovuje. Kombinace se sladkým banánem, kakaem a…