Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit žemlovku z toustového chleba | recept

Křupavá a dozlatova propečená žemlovka, která voní po skořici a vanilce, s notnou dávkou pokrájených jablek obohacených vlákninovou hodnotou, to je klasika, která má v české kuchyni svoje místo. Její příprava je jednoduchá, finančně nenáročná a hlavně – chutná výtečně.

Co je potřeba

  • nakrájený toustový chleba bílý
  • 4 až 5 jablek
  • 0,5 litru mléka
  • 2 celá vejce
  • cukr krupice nebo krystal
  • mletá skořice
  • vanilkový cukr
  • máslo 
  • 2 hrsti sekaných vlašských ořechů
1

Čím v receptu na žemlovku z toustového chleba začít? Připravíme si pekáček nebo zapékací mísu, vymažeme máslem a vysypeme strouhankou. Jablka omyjeme, oloupeme a nakrájíme na plátky.

2

Do připravené misky nalijeme půl litru mléka, rozšleháme v něm 2 žloutky. Máčíme lehce a rychle plátky toustového chleba, aby se příliš nenasákly a klademe do vymaštěného pekáčku. Toustové plátky chleba kropíme rozpuštěným máslem a na ně dáme vrstvu pokrájených jablek. Jablka ochutíme cukrem, skořicí, vanilkovým cukrem. Můžeme přidat rozinky a sekané vlašské ořechy. Na jablka přijde opět namočený toustový chléb, opět pokropíme máslem a na něj navrstvíme znovu ochucená jablka. Vrstvíme až do spotřebování zásob. Končíme vrstvou toustového chleba.

3

Na horní vrstvu toustového pečiva klademe slabě nakrájené plátky másla. Dáme do předehřáté trouby a pečeme asi 30 minut. V mezičase ušleháme ze dvou bílků sníh. Upečenou žemlovku vyndáme a horkou ji pokryjeme sněhem z bílků, vrátíme na pět minut do trouby, aby se sníh zapekl dozlatova. Žemlovka chutná teplá, čerstvě upečená, ale i druhý den studená jako zákusek chutná výborně.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat žemlovku | recept
Žemlovka | recept. Žemlovka (zemlbába) je jídlo, které každý zná ze školní jídelny, kde mělo podobu rozbředlé neochucené hmoty. Alespoň v té naší jíde…
Jak na domácí Ferrero Rocher