Co je potřeba

Viz další kroky

1

Bylin by mělo být devatero druhů a měly by se sbírat na devatero různých místech. Pokud se sběrem počkáte až do půlnoci, budou mít bylinky největší sílu. Můžete vybírat třeba z následujících druhů:

  • Třezalka tečkovaná – Třezalka má mimo jiné uklidňující účinky na psychiku, zevně pak skvěle hojí rány a různá kožní onemocnění.
  • Jitrocel kopinatý – Jitrocel jistě znáte pro jeho léčivé účinky na kašel. Také čistí krev a zevně pomáhá hojit rány, puchýře i bércové vředy.
  • Heřmánek pravý – Tato bylinka působí protizánětlivě, užívá se při žaludečních a střevních potížích a na uklidnění. Zevně rovněž podporuje hojení ran a léčí nejrůznější kožní potíže.
  • Řebříček obecný – Řebříček pomůže proti menstruačním bolestem a mnoha dalším gynekologickým problémům a také při zažívacích potížích či migréně.
2

Doba sběru jednotlivých druhů bylin se může lišit v závislosti na místě, kde žijete. V tomto období můžete sbírat i řepík, kontryhel, pelyněk, diviznu, dobromysl, hluchavku, květy lípy či černého bezu a mnoho dalších léčivých rostlin. Pokud ve volné přírodě neseženete 9 druhů bylinek, lze přidat i ty, co Vám rostou na zahradě – třeba měsíček, mateřídoušku, levanduli, šalvěj či mátu.

Bylinky sbírejte na čistém místě a vždy si natrhejte jen takové množství, které opravdu spotřebujete.

3

A jak bylinky využít?

Z čerstvých bylinek si připravte čaj či léčivou koupel. Případně je můžete naložit do kvalitního za studena lisovaného oleje (např. již zmíněnou třezalku či kombinaci více druhů bylin) a vyrobit si účinný svatojánský olej. Bylinky nechte v oleji louhovat na slunečném místě alespoň 2 týdny, u třezalkového oleje počkejte klidně 6 týdnů, dokud nezíská výraznou červenou barvu.

Zbylé bylinky si můžete nasušit a využít později.

Tipy

Bylinky je možné použít také pro výrobu pleťové masky, oplachu vlasů a další domácí přírodní kosmetiky.

Varování
  • Užití bylin doporučujeme konzultovat se svým ošetřujícím lékařem, obzvláště pak užíváte-li nějaké léky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (1 vote)