Přejít k hlavnímu obsahu

Jak seznámit nového/ou partnera/ku a děti

25. Srpen 2019

Otázka jak citlivě seznámit vašeho/i partnera/ku je poměrně složitá. K věci se musí přistupovat citlivě a vyžaduje velkou dávku taktu ke všem zúčastněným.

1

Za dítě/děti se nestyďte

Při navazování nových vztahů a prvních schůzkách nelžete, pokud přijde řeč na to, zda máte nějaké děti a zda s Vámi žijí ve společné domácnosti. Nemusíte sice hned na první schůzce téma dětí vybalit, ale dlouhodoběji se tomuto citlivému tématu nevyhýbejte. Dřív nebo později si Váš/Vaše potencionální partner/ka stejně všimne časového harmonogramu souvisejícího s péčí o dítě, nebo mu/jí to dojde jinak. Upřímným informováním Vašeho/Vaší nové/ho partnera/ky o tom, jak to s Vámi a dětmi si ušetříte vzájemné zklamání, které může nastat z mnoha důvodů. Pokud mu/jí to řeknete včas, alespoň víte na čem jste a můžete s novým/ou partnerem/kou buď počítat nebo nepočítat do budoucna.

2

Nespěchejte

Buďte upřímní, ale na rychlé seznamování dítěte s partnerem/kou spěchat nemusíte. Pro všechny tři strany (tedy Vás, děti a partnera/ku) je takovéto seznámení velice těžké a důležité. Zbytečným uspěcháním (po dvoutýdenní známosti), můžete například způsobit, že děti budou někoho nového vídat tak často, že tomu přestanou dávat význam a budou zbytečně zmatené.

3

Dítě i partnera/ku předem připravte

Dětem nemusíte vše dopodrobna vysvětlovat, (záleží především na věku), stačí předem informovat o tom, že mu představíte kamaráda/ku. Dítě samo časem pochopí, že je tento Váš vztah něčím od ostatních vztahů výjimečným.

4

Komunikujte s dítětem i s partnerem/kou

Dítěte se ptejte, jak na něj Váš/Vaše partner/ka zapůsobil/a. Buďte u toho pokud možno nenápadní, ale je dobré znát názor dětí. Partnera/ky se naopak na dítě ptejte otevřeně a diskutujte jeho/její vztah k dětem obecně k případnému nevlastnímu rodičovství a k dalším věcem s rodičovstvím souvisejících.

5

Nestrašte děti partnerem/kou

Pokud si děti hledají k nové/mu partnerce/ovi vztah obtížně, zbytečně netlačte na pilu a nechte všechny, ať se vzájemně postupem času sžijí. Pokud máte pocit, že dítě není na nový vztah připraveno anebo, že jej odmítá, nebuďte vůči němu ofenzivní. Pokud má Váš/Vaše partner/ka o Vás opravdový zájem včetně společné domácnosti s nevlastním dítětem, chvíli nutnou pro aklimatizaci dítěte do nových podmínek jistě počká.

6

Nestrašte partnera/ku dětmi

Navazování vztahu „se závazky“ vyžaduje diplomacii a takt na dvou frontách. Stejně jako není dobré spěchat na dítě není dobré spěchat na eventuelní/ho partnerku/a. Při prvních schůzkách je lepší dítě dát někomu na hlídání. Nemusí Vás přeci doprovázet na každé rande a některé okamžiky si lépe vychutnáte bez dětí.

7

Zabraňte konkurenčnímu vztahu

Nový vztah dítěte k nové/mu partnerce/ovi by neměl být vnímán Vámi, dítětem ani novým/ou partnerem/kou jako nahrazující vztah k rodiči z prvního manželství, který dítě sice nemá v péči, ale například si ho bere na víkendy. Je to člověk se kterým žijete, není konkurencí pro nepečujícího otce či matku. Vysvětlete to dětem i exmanželovi/ce, ať zabráníte třenicím. I když Váš budoucí partner/ka bude hrát částečně rodičovskou roli, nemělo by být Vaším cílem svého exmanžela/ku tímto postupně z výchovy vyštípat.

8

Zvažte podobu vztahu

Pokud partner/ka touží pouze po životě s Vámi, ale nikoliv s dítětem, můžete udržovat takový vztah, do kterého dítě nebude zasahovat. Uvědomte si, že tento vztah bude tímto poměrně omezený. Ale pokud jsou již děti větší a vše jim důkladně vysvětlíte a ubezpečíte je o svém vztahu k nim, dá se takový spíše víkendový vztah udržet.

9

Dobrý vztah k dětem nestačí

Snažte se nevybírat si svého nového/ou partnera/ku pouze podle jejich vztahu k Vašim dětem. Pokud partnerství nestojí na vzájemné atraktivitě partnerů, není to dobrý základ pro pozdější možné krize, a dítě tak připravíte o dalšího významného dospělého v jejich životě.

eva91 (neověřeno) | St, 05/22/2019 - 20:09

Přesně toto mě brzy také čeká. Dlouho jsem byla bez partnera, tak jsem se rozhodla, že zkusím své štěstí na jedné seznamce. Vyšlo to a podařilo se mi najít jednoho, který vypadá, že to se vztahem myslí opravdu vážně. Teď na to ale musím připravit své děti. Jsem zvědavá, jak na "nového taťku" budou reagovat.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Spory o děti bývají u soudních řízení o rozvodu předmětem nejtvrdších hádek a sporů. Je proto nutné se na tento leckdy nepříjemný boj dobře připravit.…
Obrázek není k dispozici
Domácí násilí je fenomén, který je podstatně rozšířenější, než se na první pohled zdá. Důvodem je častá neochota lidí přiznat si skutečnost, že jsou o…