1

Prevence proti molům Základem prevence před moly je opatření, kterým můžete alespoň zabránit rozmnožování molů a usazení v potravinách. Tajemství tkví v uzavíratelných plastových nebo skleněných nádobách. Papírové pytlíky totiž potravinový mol snadno rozkouše. Toto opatření neplatí jen na moly od sousedů. Pokud si mola domů přinesete v potravinách, při přesypávání potraviny do nádoby snadno zjistíte, jestli tam mol je, či ne. Přesypat můžete širokou škálu potravin, které mají moli rádi: mouka, cukr, rýže, těstoviny, luštěniny, strouhanku, sušenky, ořechy, koření, piškoty atd. Dalším preventivním opatřením před moly je častý úklid a kontrola skříní, potravin i oblečení. Jedině tak na jejich návštěvu včas přijdete a zabráníte znehodnocení vašeho majetku.

2

Při prvním náznaku pobytu molů útok Jakmile zjistíte, že se v nějaké z potravin mol usídlil, měli byste co nejrychleji vyklidit celou skříň, vyházet všechno na stůl a prohlédnout i ostatní potraviny, jestli nebyly napadeny. Všechny napadené potraviny vyhoďte a do skříně dejte tzv. mololapky, které by měly moly zlikvidovat.

3

Mololapky na moly Jsou to přípravky, které se prodávají přímo na zneškodnění molů. Obsahují molům velmi příjemnou látku – feromon – která moly sexuálně navnadí a ti se pak na mololapku přilepí. Přípravek sice láká jen samečky, ale bez samečků se nemohou moli dále rozmnožovat a postupně vyhynou.

4

Co molům jim vadí? Různí lidé mají různé fígle na to, jak moly zlikvidovat nebo odradit. Když jsou lidé zoufalí, tak zkoušejí opravdu všechno možné. V zásadě by molům měly vadit: noviny nebo novinový papír, bobkový list, hřebíček, cigaretový kouř, pepř, chmel.

5

Co když moli migrují od sousedů? Vždycky je lepší sousedy před těmito škůdci varovat, a přitom nenápadně zjistit, jestli náhodou nemají také podobné problémy. Pokud ano, byl by váš boj marný. Potom je asi lepší zavolat si na pomoc deratizéra.

Tipy

Má-li malý mol stříbrná křídla, půjde o mola šatního. Najdete-li na křídlech mola tmavé skvrny, je to mol potravinový.

Varování

Potraviny napadnené molem nekonzumujte. Moli mohou přenášet i různé choroby jako je salmonela nebo vajíčka cizopasných červů. Jistější je potraviny vyhodit a koupit nové.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.75
Average: 3.8 (8 votes)