Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si připravit koření na sušenky Spekulky | recept

Koření na sušenky Spekulky | recept. Jestliže patříte k milovníkům kořeněných sušenek tzv. Spekulek, tak vám přijde vhod následující návod na směs koření potřebného k jejich domácí výrobě. Koření můžete bez obav přidat i do perníkových těst, nejen do sušenek. A pokud máte rádi pečený čaj a připravujete si ho doma sami, zkuste koření přidat i do něj. Dodá čaji velmi příjemný kořeněný podtón.

Co je potřeba

  • 2 kávové lžičky mleté skořice
  • 2 kávové lžičky muškátového ořechu
  • 2 kávové lžičky hřebíčku
  • 2 kávové lžičky koriandru
  • 2 kávové lžičky kardamonu
  • 2 kávové lžičky badyánu
  • 2 kávové lžičky citronové kůry
  • 2 kávové lžičky pomerančové kůry
  • 1 kávová lžička fenyklu
  • 1 kávová lžička nového koření
1

Směs se skládá z několika druhů koření. Koření musí být čerstvé a lepší je koupit ho celé a namlít doma. Koření namleté těsně před mícháním je aromatičtější. Nevlastníte-li mlýnek na koření, stačí ho umixovat. Muškátový ořech strouháme na velmi jemném struhadle.

2

Pomerančovou a citronovou kůru z čerstvých plodů nejprve usušíme a pak v mixéru rozdrtíme. Rozdrcenou prosijeme přes jemné síto, abychom odstranili větší kousky. Kůra musí být z chemicky neošetřených plodů. Sušená kůra citrusů se dnes již sežene v obchodě, ale doma usušená má mnohem lepší vůni.

3

Množství koření odměřujeme na kávové lžičky. Lžička musí být vždy stejně naplněná, aby byl zachován vyvážený poměr surovin. Nejlepší je lžičku mírně navršit.

4

Odměřené ingredience důkladně promícháme a pomocí trychtýře plníme do skleniček. Skleničky musí mít dobře těsnící uzávěr, aby hotové koření nenavlhlo. Koření se doporučuje uchovávat v temnu a suchu. Nevhodné je skladovat koření blízko tepelného zdroje.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Mirka K. | So, 11/17/2018 - 08:31

Dobrý den, ano, pokud se budete držet receptu, tato dávka hotového koření - tedy i se 2 KL hřebíčku - je na několik dávek těsta na sušenky.

zuzazuza (neověřeno) | So, 11/17/2018 - 03:53

Další zajímavé články