Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si trénovat mozek aneb neurobik | rady

Jak si trénovat mozek aneb neurobik | rady. I lidský mozek jde trénovat. Stačí k tomu pár jednoduchých cviků, kterými osvěžíte mysl. Těmi správnými triky můžete svůj mozek cvičit tak, aby skvěle fungoval i ve vysokém věku. Jak si trénovat mozek aneb neurobik krok za krokem.

1

Výraz neurobik zavedl známý neurobiolog Lawrence Katz. Koncem 90. let publikoval knihu Keep your brain alive, ve které uvedl, že je potřeba stimulovat mozek tím, že člověk naruší rutinní činnosti. Katz uvedl ve své knize 83 příkladů a upozorňuje na nutnost při neurobiku zkoumat svět jinými než zaběhnutými způsoby.

2

Tím nejjednodušším způsobem, jak procvičit mozek, je vyměnit při běžných činnostech ruce. Pokud jste praváci, dělejte věci levou rukou a naopak. Zavřete oči – a zkuste si zavázat boty nebo složit prádlo. Proházejte rutinní činnosti, dívejte se na svět více jako děti a více si hrajte se svými smysly.

3

Pokuste se neupadnout do stereotypu ani při běžných činnostech. Všechny nové podněty tříbí mozek. Zkoušejte nové obchody, nové cesty na autobus, nové restaurace nebo opusťte místo, kam pravidelně jezdíte na dovolenou a zkuste něco jiného.

4

Mozku také pomáhá sport, který podporuje jeho prokrvování. Jinou příjemnou stránkou procvičování mozku je sex. A v neposlední řadě je to kvalitní odpočinek a spánek, kdy dáváte svému mozku čas na obměnění buněk.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat dobrého zubaře
Jak se zbavit kousání nehtů | rady
Jak naučit dítě smrkat | rady