Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat domácí ovocnou zmrzlinu pro diabetiky | recept

Domácí ovocná zmrzlina pro diabetiky | recept. Dnes poradíme těm z vás, kteří musí ze stravy vyloučit cukr a rádi by si pochutnali na zmrzlině. V obchodě je nabídka více než bídná a když už náhodou na zmrzlinu bez cukru narazíte, obsahuje nevhodné tuky, co do složení, tak množství. Řešením je vyrobit si nanuky nebo zmrzlinu. Připravte si domácí zmrzlinu dle následujícího receptu.

Co je potřeba

  • 250 g nízkotučného tvarohu
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • libovolné ovoce
  • sladidlo ze Stevie
1

Na zmrzlinu použijeme jakékoliv měkké ovoce, tzn. jahody, maliny, borůvky, ostružiny... Ovoce rozmačkáme se sladidlem vhodným pro diabetiky. Nesladíme moc, jen „srazíme“ přílišnou kyselost ovoce, která se mrazem zvýrazní. Já nejraději používám přírodní sladidlo ze Stevie, nemá žádnou nepříjemnou pachuť. Dávkování sladidla upravte podle návodu na obalu.

2

Do ovoce promíchaného se sladidlem přidáme tvaroh. Je jedno, zda zvolíte tvaroh ve vaničce nebo v kostce. Ve vaničce je řidší, lépe se s ním pracuje. V kostce je tužší a dá větší práci rozmíchat ho bez hrudek. Tvaroh a ovoce důkladně promícháme.

3

Ušleháme 250 ml smetany ke šlehání do tuha. Aby se to povedlo, obsah tuku musí být nejméně 33%. Ušlehanou smetanu přidáme k ovocně tvarohové směsi a zlehka promísíme. Pak plníme do tvořítek na nanuky nebo malých krabiček na zmrzlinu. Necháme do druhého dne zmrazit.

4

Před konzumací nechte zmrzlinu lehce povolit. Nanuky ve formě ponořte na moment do vody, půjdou z ní snadno vytáhnout. Tvarohovou zmrzlinou se dá nahradit svačina v horkých letních dnech. Místo umělého sladidla můžete použít cukr, pokud ho můžete konzumovat.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Mee (neověřeno) | Út, 07/31/2018 - 17:37

Můj manžel je diabetik takže tohle řeším hodně a ráda bych doporučila multifunknčí hrnec Thermomix od Vorwerku, pokud ho neznáte. Dají se v něm dělat právě i zmrzliny, všechno tam naházíte a za minutu je hotovo :) ale umí to uvařit naprosto všechno co si vzpomenete (je to asi 10 přístrojů v jednom), vzhledem k tomu že musíme vařit docela dietně tak mi thermáček dooost ulehčuje život. Stojí teda trochu dost ale věřte že ta investice se vyplatííí!;-)

Další zajímavé články