Co je potřeba

- větvičky jehličnanu
- kousek silnější větve, odřezek kůry nebo dřevěný kolík
- vrtačka
- háček na zavěšení
- zahradnické nůžky
- ozdoby podle svého výběru

1

Budeme potřebovat kousek silnější větve nebo odřezek z poraženého kmenu na kmínek. Vše se dá najít na vycházce v lese. Nejlépe tam, kde probíhala těžba dřeva, různých odřezků tam bývá mnoho, stačí si vybrat. Kmínek se dá udělat třeba i ze staré plotové plaňky natřené nahnědo. Nastříháme si větvičky jehličnanů. Dbejte na to, abyste stříhali větve ze spodních pater a raději z několika stromů. Po silných větrech nebo na místech, kde se kácí, bývá větví na zemi dostatek a nemusíte stříhat živé stromy.

2

Vrtačkou navrtáme do dřeva díry na větve. Měly by být hluboké alespoň 0,5 cm, aby v nich větve dobře držely. Vrtáme je v jedné rovině vedle sebe, několik řad nad sebou, tak jak rostou patra na stromě. Z druhé strany navrtaného kmínku připevníme háček na zavěšení na zeď.

3

Do navrtaných děr zasuneme připravené větve. Větve si zkracujeme podle potřeby, snažíme se vytvořit iluzi podélně rozříznutého stromku. Je lepší přinést si z lesa hodně členité větvičky, aby stromek vypadal hustý. Nejlépe se tvaruje jedlička, ale asi ne všude ji najdete.

4

Stromek pověsíme na zvolené místo v bytě a dozdobíme dle vkusu a zvyklostí. Nemusíme vytvářet jen tvar stromečku, můžeme do navrtaného dřeva zastrkat větvičky různými směry a vytvořit si závěsnou dekoraci. Po svátcích kmínek nevyhazujte, poslouží i příští rok.

5
Tipy

Ve městech vám větve darují i pouliční prodejci vánočních stromků.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)