Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si uspořádat šatník | rady a tipy

Jak si uspořádat šatník | rady a tipy. Jen málokterá žena řekne: mám co na sebe a nepotřebuji nic nového! A když už, tak bude nejspíš ze vzdálené budoucnosti nebo ze sci-fi filmu. Drtivá většina žen si myslí, že jim v šatníku stále něco chybí. Nebývá to ale pravda a náš šatník často doslova přetéká nejrůznějším oblečením. Jak si šatník tedy co nejlépe uspořádat?

1

Některé nákupy jsou promyšlené, jindy si pořídíme to, co nám padlo sice do oka, ale po čase sebekriticky zhodnotíme, že už se nám to nelíbí. A také máme ve skříni věci, které nosíme hodně často. Najdeme tam i takové kousky, kterých se ani za nic nedokážeme vzdát, i když víme, že už je na sebe neoblékneme.

Než si začneme reorganizovat nový šatník, tak se nejprve zbavme toho, co je poškozené, malé, těsné, co vyšlo z módy, a nebo v čem se necítíme dobře. Je liché namlouvat si, že tentokrát opravdu zhubneme a nasoukáme se do šatů, v nichž jsme kdysi promovaly.

Zrovna tak zapřemýšlejme nejen nad střihem a velikostí, ale i nad materiály. Někdy neodoláme atraktivnímu „hadříku“, ale po dvou, třech vypráních se ukáže, jak nekvalitní materiál to je. Oblečení se vytahá, zežmolkovatí, pustí barvu, nedrží pohromadě. I takové musí pryč.

2

To, jak se oblékáme, záleží na našem věku, finančních možnostech, na tom, kde bydlíme, jakou děláme práci a jestli trávíme víc času doma, v přírodě nebo ve společnosti mezi lidmi.

Jestliže už je nám čtyřicet a více, měly bychom šatník postavit na několika nadčasových kouscích, které jsou z kvalitního materiálu a nepodléhají módním trendům. Je to například bílá košile, černé kalhoty, džínsy, trenčkot béžové, hnědé, šedé nebo modré barvy. Dobře střižený vlněný kabát nebo sako. Malé černé šaty, vlněná sukně na zimu, hedvábná na léto a třeba lněné, dlouhé šaty na léto.

3

Jakmile si budete pořizovat základní kousky na sebe, dbejte na to, aby se mezi sebou daly dobře kombinovat. A také, aby souzněly co do stylu a formálnosti. Když si takto své oblečení uspořádáte, pochopíte, že díky doplňkům pokaždé vykouzlíte jiný outfit. Přeci jen, kabelka, šálka, šátek nebo opasek se pořizují snadněji než kvalitní kabát, který by nám měl nějakou dobu vydržet.

  • Nepodléhejte slepě nejnovějším módním trendům, když tušíte, že se v tom nebudete z jakéhokoli důvodu cítit dobře.
  • Nakupujte klidně s kamarádkou – čím víc jich je, tím lépe, ovšem poslední slovo byste měla mít vy.
  • Nenechte se zlákat k nákupu něčeho, na čem je obří sleva, když víte, že se to k vám stylově nebo barevně nehodí.
  • Zkuste se vyvarovat častého zlozvyku: pořídit si těsné oblečení v naději, že se vaše hmotnost upraví směrem dolů – tyto kousky oblečení obvykle zůstávají na ramínku, aniž bychom si je vůbec kdy oblékly na sebe.
Iva Hrozničová (neověřeno) | So, 07/13/2019 - 23:07

Já si ve své skříni dělala pořádek zrovna pár měsíců zpátky. Sama jsem se pomalu nestačila divit co všechno jsem tam našla. Není divu, že se mi tam už nic nevešlo. Dokonce jsem tam našla i své staré těhotenské bundy, které jsem nosila naposledy před pěti lety, když jsem čekala svoji malou.

Petruša (neověřeno) | So, 07/06/2019 - 20:55

Myslím, že dobré tipy. Já se naštěstí v posledních letech naučila dělat to, že už si zbytečně nekupuji příliš mnoho oblečení, ale raději se snažím co nejvíc unosit to, co už ve skříni mám. Díky tomu nemám s uspořádáním šatníku až takové problémy. Občas je jen docela těžké najít nějakou inspiraci na outfit. Naštěstí jsem ale před časem narazila na tento módní magazín https://www.modadnes.cz/ kde vždy nějakou inspiraci najdu. :)

Katyyy (neověřeno) | St, 04/17/2019 - 05:16

Já teda patřím mezi ty, které si nové oblečení nakupují poměrně často, takže se snažím si svůj šatník udržovat organizovaný, abych všechen ten dámský textil měla kam dávat. Kdybych to nedělala, tak už moje skříň dávno praská ve švech. :-)

Další zajímavé články

Futon je tenká, ručně vyráběná matrace z přírodních materiálů, mimořádně skladná, pohodlná a variabilní. V Japonsku má dlouholetou tradici, a i když s…
Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy. Pokud bydlíte v garsonce nebo jiném malém bytě, možná přemýšlíte, jak celý prostor zařídit a opticky ho zvětš…
Jak se zbavit octomilek | rady a tipy. Octomilky jsou malé mušky, které se mohou objevit čas od času v každé domácnosti. Jak předcházet jejich přemnož…
Jak přizpůsobit domácnost alergikovi | rady a tipy. S rapidním nárůstem alergií lidé začali svou pozornost více zaměřovat na to, jaké materiály do int…
Jak a do čeho chytat dešťovou vodu | rady a tipy. Dešťová voda se dá použít na zalití květin, praní, úklid, ale i splachování WC. Existuje několik způ…