Co je potřeba

Na výrobu dvou srdíček:
- papírový tácek
- herkules
- vodu
- dva stejně veliké obdélníky látek dvou vzorů
- alobal
- nůžky, tužku, pravítko
- jehlu a nit
- knoflíky

1

Vystřihněte dva obdélníky o velikosti 20 x14,5 centimetrů.

2

Na tácek nařeďte lepidlo s vodou v poměru 2:1.

3

Vezměte jeden obdélník a vložte jej do misky s naředěným lepidlem a pořádně do něj lepidlo zapravte.

4

Vedle na stole mějte uchystaný narovnaný kus alobalu. Po pořádném namočení látky v lepidle, látku vyrovnejte a rozložte ji na alobal. Na obalu obdélníky pečlivě uhlaďte, aby na povrchu nezůstaly žádné nerovnosti, hrboly, bubliny, řasy. Ten samý postup s namočením v lepidle a rozprostřením na alobal zopakujte i s druhým obdélníkem.

5

Nechte oba obdélníky uschnout.

6

Po zaschnutí je tahem sundejte z alobalu.

7

Nyní máte před sebou dva tuhé pláty naimpregnované látky. Ptáte se co bude následovat? No přece stříhání.

8

Vezměte nůžky a každý obdélník rozstřihněte na dva pásy o velikosti
20 x 5,5 cm. Na stole vám zbyde pás 20 x 3cm, ten rozpůlíte na šířku 1,5 cm a zatím necháte být.

9

Ustřižené pásky přeložte napůl. Vezměte pravítko a ve dvou třetinách udělejte linku pokud budete střihat. Linka povede od okraje ve vzdálenosti asi 3,3 cm.
Pozor tam, kde se obdélník otvírá, ne od jeho shybu!

10

Na délku si poté obdélník rozdělte na tři stejné části, přičemž jeden dílek bude mít šíři 1,8 cm.

11

Nůžkami obdélník nastřihněte do oněch dvou třetin délky na tři dílky. Pokud to děláte správně, stříháte od té ohnuté strany. Nakonec protilehlé rohy zastřihněte do obloučků. To samé udělejte i s druhým obdélníkem.

12

Máte dva stejné zaoblené, nastřižené a přeložené obdélníčky. Přiložte je k sobě do pravého úhlu a začněte proplétat.

13

Nastřižené pásky proplétejte jako koberec. První pásek dovnitř druhého, pak nahoru a nakonec zase dovnitř. Druhý pásek nahoru, pak dovnitř druhého a zase nahoru. Poslední pásek jako ten první. Technika provlékání je skvěle vidět na přiloženém video-návodu.

14

Srdíčko urovnejte, uhlaďte a nyní přišlo na řadu přišití poutka a knoflíků.
Dříve odložený pásek o velikosti 20 x 1,5 cm přeložte na půl a vložte do středu srdíčka. Přichyťte prsty a prošijte z obou stran ozdobným knoflíkem.
Knoflík srdíčko ozdobí a skrytě připevní poutko.
Jedno srdíčko máte hotové. Stejným způsobem zhotovíte i to druhé srdíčko.
Kolik srdíček zhotovíte, záleží pak už jen a jen na vás. Srdíčka nejsou pouze ozdobou na Valentýna, hodí se i na stromeček a v podstatě mohou zdobit kuchyň po celý rok.

Tipy

zdroj fotky: sxc.hu

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.266665
Average: 4.3 (15 votes)