Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si zpříjemnit den reflexologií | rady

10. Březen 2022

Jak si zpříjemnit den reflexologií | rady. Stačí si zkusit pár základních tlaků na reflexní body a máme pár kroků ke zdraví a duševní pohodě za sebou. V našem článku vám poradíme, jak na to. Reflexologie je tlaková masáž, která působí na reflexní body těla a příznivě ovlivňuje zdraví. Používá se již po tisíciletí a princip je podobný akupresuře. Nemusíte se jí bát, určitě neublíží.

Využívá tlaku palce na reflexní oblasti. Ostatními prsty si podepřeme chodidlo nebo dlaň z druhé strany. Na chvilku vyvineme mírný tlak na reflexní bod a poté povolíme. Párkrát zopakujeme. Pohodlně se usadíme a můžeme začít.

Co je potřeba

  • někoho kdo akupresuru provádí a někoho, kdo si ji užívá
  • náš nebo jiný návod, kde se reflexní body nacházejí

1

Relaxace. V tomto případě odpovídá reflexní bod naší bránici. Nachází se pod nožní klenbou těsně pod bříšky prstů. Pěstí zatlačíme na linii bránice. Druhou rukou mírně tlačíme z druhé strany. Začneme lehce otáčet.

2

Dalším bodem celkové relaxace je bod nacházející se pod linií bránice. Lehce zatlačíme na tuto oblast palcem a ostatními prsty obejmeme chodidlo. Vyvíjíme tlak několik sekund a uvolníme. 3x opakujeme.

3

Pokud působíme na reflexní oblast hlavy a mozku, zrelaxujeme mysl a zklidníme se. Vztah k hlavě a mozku mají reflexní body na palci nohy. Vrchol palce hned za nehtem je spojený s temenem hlavy a oblast níže odpovídá boční straně hlavy a mozku. Promačkáme celý palec a ještě jím zakroutíme pro uvolnění páteře.

4

Uvolnit mysl a zrelaxovat můžeme i na rukou. Reflexní oblast hlavy a mozku se na rukou nachází na palcích.

5

K uvolnění těla a napětí páteře nám pomůže reflexní oblast, která se nachází podél vnitřní hrany chodidla od palce až k patě. Při masáži postupujeme podél strany palce u nohy. Sledujeme kostěný výstupek na chodidle nad zadní částí paty.

6

Na zmírnění stresu využijeme reflexní oblasti nadledvinek. Nacházejí se na chodidlech obou nohou, v takzvané zóně pasu. Využít můžeme i reflexní oblast nadledvinek na ruce.

7

Zvýšit hladinu energie nám pomůže stimulace reflexního bodu štítné žlázy. Tento bod se nachází na obou chodidlech, na masitém bříšku pod palcem. Pokračujeme po celé délce dolů.

8

Pomocný reflexní bod při zadržování tekutin v těle se nachází v polovině chodidla na obou nohách. Na rukou se reflexní bod náležející ledvinám nachází na měkké části u kořene palce.

9

Mízní systém je zastoupen na horní části chodidel. Masírovat začneme při základně palce, mezi palcem a ukazováčkem na noze. Masírujeme směrem dolů přes kosti kotníku a pak kolem nich.

10

Reflexologii využijeme i při boji s alergiemi. Ke zmírnění alergických reakcí využijeme reflexní bod nadledvinek na obou chodidlech.

11

Na boj se sennou rýmou využijeme reflexní zónu nacházející se na horních a bočních stranách prstů. Masírujeme od základny směrem ke špičce.

12

Močovody a ledviny posílíme v reflexní oblasti, která se nachází těsně nad patou.

13

Vyrovnání hormonální rovnováhy nám pomůže reflexní bod nacházející se na obou nohách, v oblasti uprostřed mezi kostěným výstupkem vnější strany kotníku a zadní stranou paty. Masírujeme tuto oblast mírným tlakem

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY. Trápí Vás bolavá záda, namožené či ztuhlé svaly nebo se potřebujete uvolnit po náročném dni či sportovním výkonu…
Jak na masáž lávovými kameny | tipy
Jak na masáž lávovými kameny | tipy. Masáž lávovými kameny je stále populárnější. Jedno balení 8 – 10 kamenů vyjde obvykle kolem 250 Kč a nahřáté kame…