Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně postupovat při reklamaci zboží v kamenné prodejně | rady

Jak správně postupovat při reklamaci zboží v kamenné prodejně

Jak správně postupovat při reklamaci zboží v kamenné prodejně | radyVíte, jak postupovat při reklamaci zakoupeného zboží v kamenné prodejně? V našem článku najdete několik rad, se kterými je dobré se seznámit ještě před tím, než se do prodejny s reklamací vypravíte.

Kde podat reklamaci?

Reklamaci uplatňujte u prodávajícího, tzn. v prodejně, ve které jste zboží koupili. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli prodejně se stejným sortimentem zboží, kterou provozuje. Na dokladu o prodeji je uvedeno IČO (povinný údaj), které mají všechny pobočky stejného řetězce, provozované stejným podnikatelem, shodné. Reklamaci je prodávající povinen přijmout kdykoli v provozní době obchodu, na místě vždy musí být osoba, která je oprávněná reklamaci přijmout. Reklamaci lze uplatnit i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího.

 

 

Potvrzení reklamace

Prodávající má povinnost reklamaci přijmout a vydat písemné potvrzení o jejím převzetí. Potvrzení musí obsahovat IČO prodávajícího, který od vás reklamaci přijímá, vaše jméno a příjmení a kontaktní telefon nebo e-mailovou adresu. Nezapomeňte na přesné označení zboží a popis vady, datum, kdy je reklamace sepsána i datum, kdy bylo zboží zakoupeno. Uveďte i požadavek na způsob vyřízení reklamace. Před rozhodnutím o oprávněnosti reklamace musí mít prodávající možnost vadu posoudit, popř. odstranit. Způsob provedení si prodávající může určit sám (donesení vadného zboží do provozovny, prohlídka servisním technikem u vás doma, videem aj.).

Je potřeba k reklamaci doklad o koupi a originální obal?

Pokud máte pokladní doklad, vše je jednodušší a rychlejší. To, že jste zboží koupili právě u prodávajícího lze dokázat i výpisem z bankovního účtu, svědectvím jiné osoby a pokud máte zákaznickou kartu, obchodník má podle jejího čísla možnost potřebnou informaci ověřit. Pokladní doklad si ponechejte, stačí ho jen předložit, případně předat kopii. S reklamovaným zbožím nemusíte předávat původní obal.

Lhůta pro vyřízení reklamace

Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od jejího převzetí. Prvním dnem této lhůty je následující den po sepsání v prodejně. Pokud uplynutí této doby vychází na sobotu, neděli nebo svátek, lhůta končí první následující pracovní den. O vyřízení reklamace vás obchod bude informovat. Není-li reklamace v této době vyřízena, máte právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Lhůtu lze s vaším souhlasem prodloužit.

Zamítnutí reklamace

Pokud prodávající reklamaci neuzná, musí k tomu mít zákonné důvody a je vám povinen své rozhodnutí zdůvodnit. Nesouhlasíte-li s rozhodnutím, pokuste se vyřešit spor přímo s prodávajícím. Jestliže se nedohodnete, máte možnost obrátit se znalce nebo požádat o pomoc spotřebitelské organizace. I když vám obchodník reklamaci zamítne, nemůže po vás vymáhat náklady na její posouzení. Reklamace jsou pro spotřebitele bezplatné a jejich vyřizování patří mezi povinnosti prodávajícího.

Spor s prodávajícím vám pomůže vyřešit i Česká obchodní inspekce (ČOI).

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak reklamovat ojeté auto | rady
Jak reklamovat ojeté auto | rady
Jak reklamovat ojeté auto | rady. Nová auta jsou drahá a rychle ztrácejí na hodnotě. Proto se mnoho lidí uchyluje k nákupu ojetých aut. V autobazarech…
Jak reklamovat zájezd | rady
Jak reklamovat zájezd | rady
Jak reklamovat zájezd | rady. Zájezd do zahraničí, pobyt u moře, na horách nebo v lázních nedopadl podle vašich představ? Objevili jste během vašeho p…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.