Co je potřeba

  • půl kilogramu brambor
  • 1 až 2 vejce
  • sůl
  • pepř
  • nasekaná petrželka
  • 1 lžíce mouky
  • 3 stroužky česneku
  • 2 lžíce kysané smetany
  • nasekané bylinky
1

Brambory oloupeme, omyjeme a nahrubo nastrouháme. Přidáme vejce, sůl, pepř, nasekanou petrželku, rozetřený nebo rozdrcený česnek, lžíci mouky a vše dobře zamícháme.

2

Na pánvi rozpálíme olej nebo sádlo a zkusíme trochu směsi ponořit do oleje. Pokud zašumí a tvoří se kolem bublinky, je omastek optimálně rozpálený. Lžící nabíráme bramborákovou směs, pokládáme do omastku a roztíráme ji na tenčí placičky, aby se dobře propekly. Pečeme přibližně 5 až 7 minut z každé strany.

3

Hotové bramboráčky dáváme na talíř nebo misku, nepřikrýváme pokličkou. Jinak by zvlhly a ztratily křupavou kůrčičku. Pokud je chceme mít méně mastné, můžeme hotové placičky pokládat na připravený ubrousek a každý bramboráček tam nechat chvíli odsát. Ubrousek do sebe pojme část omastku.

4

Připravíme si česnekovo-bylinkovou omáčku, která je snadná a rychle hotová. Rozetřeme si nebo prolisujeme česnek (množství stroužků podle chuti), použijeme čerstvé bylinky, které doma máme a nadrobno je rozsekáme. Bylinky a česnek zamícháme do kysané smetany, popřípadě osolíme a je hotovo.

5

Upečené bramboráčky ozdobíme česnekovo-bylinkovou čepičkou. Budou tak půvabné, voňavé a lákavé. Dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)